آفتاب
افت و خیز نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا؛

«دونالد» و «هیلاری» در دو سوی مخالف پلکان ترقی

«دونالد» و «هیلاری» در دو سوی مخالف پلکان ترقی

نظرسنجی های انجام گرفته در آمریکا نشان دهنده افزایش محبوبیت «ترامپ» در حزب جمهوری خواه و در مقابل کاهش محبوبیت «هیلاری» در حزب دموکرات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، نظرسنجی انجام گرفته از سوی شبکه خبری «فاکس نیوز» نشان می دهد که «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وجود آنکه نتوانست در مناظره انتخاباتی هفته گذشته نظر مساعد مخاطبین را به خود جلب کند، همچنان از برتری چشمگیری نسبت به سایر رقبای جمهوری خواه خود برخوردار است.

طبق این نظرسنجی ترامپ ۲۶ درصد از حمایت رای دهندگان را به خود اختصاص داده حال آنکه پس از وی به ترتیب «بن کارسون» با ۱۸ درصد و «کارلی فیورینا» با ۹ درصد صدرنشین جدول انتخاباتی حزب جمهوری خواه هستند.  

نکته جالب در باره این سه نامزد جمهوری خواه آن است که هیچ یک سابقه کار اجرایی نداشته و سابقه حضورشان در دنیای سیاست چندان طولانی نیست. از این رو گفته می شود که یکی از دلایل روی خوش نشان دادن مردم به ایشان در واقع دلزدگی از سیاستمداران سنتی حزب و رویکردهای دولتمردان واشنگتنی است.

از سوی دیگر، در جبهه مخالف یعنی حزب دموکرات، محبوبیت «جو بایدن» معاون رئیس جمهور با تقریبا دو برابر افزایش نسبت به ماه میلادی آگوست به ۳۰ درصد رسید حال آنکه وی هنوز آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام نکرده است.

جالب آنکه «هیلاری کلینتون» به دلیل حرف و حدیث هایی که پیرامون استفاده وی از رایانامه شخصی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا وجود دارد با کاهش اقبال عمومی مواجه بوده و محبوبیت وی نسبت به ماه گذشته با ۵ درصد افت به ۴۴ درصد رسید.

از سوی دیگر، طبق نظرسنجی که خبرگزاری «بلومبرگ» از رای دهندگان دموکرات به عمل آورده، یک چهارم از آنها اعلام کردند که جو بایدن گزینه نخست ایشان در انتخابات آتی ریاست جمهوری است.

طبق این نظرسنجی «برنی ساندرز» پس از هیلاری و بایدن در رتبه سوم لیست نامزدهای دموکرات قرار می گیرد. گفته می شود که ساندرز که به شاخه دموکرات های سوسیالیست تعلق دارد فردی است که در میان جوانان و افرادی که فاقد گرایش های دینی هستند، محبوبیت دارد حال آنکه بایدن  از حمایت طیف گسترده  تری از مردم آمریکا برخوردار است.

کد N968460

وبگردی