آفتاب

20 هزار شهید و زخمی از آغاز حملات عربستان به یمن/حضور منصور هادی در نماز عید قربان در عدن

20 هزار شهید و زخمی از آغاز حملات عربستان به یمن/حضور منصور هادی در نماز عید قربان در عدن

همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که از آغاز حملات تاکنون حدود 20 هزار تن در این حملات شهید و زخمی شده‌اند. این در حالی است که رئیس جمهور مستعفی یمن نیز با حضور در نماز عید قربان در عدن مدعی شد که نیروهای ائتلاف در آستانه «پیروزی» در جنگ یمن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ نت، تمیم شامی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که جنگنده‌های عربستانی در چهار روز گذشته بالغ بر 236 تن را به شهادت رسانده و 124 تن دیگر را زخمی کردند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر وزارت بهداشت برگزار شد، عنوان داشت: آخرین آمارها از تلفات حملات جنگنده‌های عربستانی در یمن نشان می‌دهد که از آغاز حملات تاکنون حدود 20 هزار تن شهید و زخمی شده‌اند و جنگنده‌های عربستانی از آغاز حملات تاکنون 90 بیمارستان و 200 مرکز بهداشتی را در استان‌های یمن هدف قرار داده‌اند.

شامی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد اعضای کادر بهداشتی که در این حملات کشته شده‌اند بالغ بر 30 شهید و 100 زخمی است که شش تن از این افراد ظرف سه روز گذشته در استان صعده به شهادت رسیدند.

وی به مشکلات کادر بهداشتی یمن اشاره کرده و گفت که گروه‌های امدادرسان پزشکی در یمن قادر به پذیرش تعداد بیشتر بیماران و مجروحان به خاطر نبود دارو و ملزومات پزشکی نیستند.

در همین حال عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن امروز (پنجشنبه) در نماز عید قربان شهر عدن در جنوب یمن شرکت کرد.

این مراسم با حضور خالد بحاح نخست وزیر مستعفی و شماری از اعضای کابینه دولت مستعفی و مسئولان نظامی برگزار شد.

هادی که دو روز قبل و برای انجام برخی ماموریت‌هایش در دولت مستعفی وارد عدن شده در سخنانی به مناسبت عید قربان مدعی شد که نیروهای حامی وی و ائتلاف عربی در آستانه پایان دادن به جنگ علیه انصارالله و نیروهای عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن و نیز گشایش درها برای جشن یمن جدید هستند.

هادی در این اظهارات خاطرنشان کرد: ما امروز بازگشته‌ایم و فردا به صنعاء می‌رویم و در تعز،‌ مأرب،‌ الحدیدة، شبوة و صعدة نیز حضور خواهیم یافت و جشن یمنی متحد و جدید را برپا می‌کنیم.

رئیس جمهور فراری یمن درباره حجم خرابی‌ها و ویرانی‌های شهر عدن ابراز شگفتی کرده و مدعی شد که این اقدامات توسط حوثی‌ها در تعز نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N968333

وبگردی