آفتاب
بشار الجعفری:

روسیه نیات غرب برای دخالت نظامی بیشتر در سوریه را درک کرد

روسیه نیات غرب برای دخالت نظامی بیشتر در سوریه را درک کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به تغییرات حاصل شده در نحوه تعامل جامعه بین المللی با بحران سوریه به تشریح رویکرد مسکو در قبال تحرکات غربی ها پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: دولت سوریه با مصوبات مثبتی که از سوی شورای امنیت صادر شود تعامل می کند.در فضای حاکم در سازمان ملل درباره بحران سوریه تغییراتی حاصل شده است.

وی افزود: نشانه و شواهدی که تردیدی درباره آنها نیست درباره تغییر مواضع در قبال بحران سوریه به چشم می خورد.این تغییر در مواضع به سبب عملکرد ارتش سوریه و تعامل حرفه ای دولت سوریه در عرصه سیاست بین الملل است.

الجعفری تاکید کرد: درباره بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تنها ملت سوریه تصمیم گیری می کنند.ما می خواهیم که به ژنو سه برویم تا جهان شاهد باشد که ما به عنوان سوری ها به حل و فصل رسیده ایم.

وی افزود: دولت سوریه مشکلی با رفتن به نشست ژنو سه ندارد به شرط اینکه این نشست بازگشت به نقطه صفر نباشد.ایران باید در نشست ژنو حاضر باشد.ایران و روسیه همپیمانان مهم در دفاع از ملت سوریه هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل بیان کرد: روسیه فهمید که غرب به دنبال افزایش دخالت نظامی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش است.مسکو نیات واقعی غرب که با مواضع آنها به ویژه پس از بروز بحران آوارگان سوری متفاوت است را درک کرد.

وی افزود: رویکرد کشورهای حوزه خلیج فارس در سازمان ملل در قبال سوریه تغییری نکرده است.

الجعفری با اشاره به نامه های که دولت این کشور به شورای امنیت ارسال کرده است تعداد آنها را بیش از 600 نفر دانست.

کد N968310

وبگردی