آفتاب
بلومبرگ مدعی شد:

پیشنهاد پوتین به آمریکا برای برکناری اسد در مقابل ائتلاف علیه داعش

پیشنهاد پوتین به آمریکا برای برکناری اسد در مقابل ائتلاف علیه داعش

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از "منابع روسی" مدعی شد که طرح پوتین برای انتقال سیاسی در سوریه بدون حضور بشار اسد است و قصد دارد با این امتیاز آمریکا را در پیوستن به ائتلاف مورد نظر مسکو در رویارویی با داعش متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خبرگزاری آمریکایی به نقل از دو منبع روسی که هویت آنها را فاش نکرد، مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ترجیح می‌دهد که آمریکا با ایران، روسیه و نظام سوریه برای حملات علیه داعش در سوریه همکاری کند و ائتلافی در این زمینه تشکیل شود که این امر به موازات طرح پیشنهادی پوتین برای انتقال سیاسی در سوریه خواهد بود که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در آن نقش نخواهد داشت.

به گفته این منابع، پوتین همچنین برای انجام حملات هوایی یک جانبه علیه داعش در صورت مخالفت آمریکا با پیشنهاد مسکو آماده است.

دولت روسیه پس از تحکیم حضور نظامی‌اش در سوریه از طریق استقرار جنگنده‌ها و نیروهای ویژه‌ خود، مذاکرات نظامی با آمریکا که ائتلاف بین المللی علیه داعش را در سوریه و عراق سکان‌داری می‌کند، آغاز کرده است.

یک منبع دیپلماتیک در روسیه نیز به خبرگزاری رویترز گفته که دولت روسیه معتقد است شانس زیادی برای رسیدن به توافق بین المللی درباره مبارزه با تروریسم در سوریه و پایان دادن به درگیری‌های این کشور وجود دارد.

بلومبرگ در خصوص جزئیات طرحی که ادعا شده پوتین آنرا به آمریکایی‌ها ارائه داده، اعلام کرد که پوتین به آمریکا پیشنهاد داده مسیر موازی را برای اقدام نظامی مشترک در سوریه همزمان با کناره‌گیری اسد از قدرت و حذف وی از دوره انتقالی در سوریه آغاز کند.

همچنین منابع مذکور به بلومبرگ گفتند که پوتین درباره واکنش آمریکا نگران و ناامید است و تاکید کردند که وی آماده است که در صورت لزوم به شکل یکجانبه در سوریه وارد عمل شود.

انتهای پیام

کد N968263

وبگردی