آفتاب
اجمالی/خاتمی در نماز عید قربان:

اگر دانشگاه سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود

اگر دانشگاه سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر دانشگاه ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود؛ ما انقلاب کردیم که نهادهای آموزشی ما گل بپرورند.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در نماز عید سعید قربان که در دانشگاه تهران اقامه شد ضمن تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر، ‌عید غدیر خم را عید الله اکبر و عید علی‌(ع) نامید.

وی با گرامیداشتیاد و خاطره شهدا از جمله شهید هاشمی‌نژاد، ‌شهید فکوری، ‌شهید کلاهدوز  و شهید جهان‌آرا ادامه داد: ما در هفته پیش رو میلاد امام هادی(ع) را خواهیم داشت؛ ‌ همچنین یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت‌آلله خزعلی را گرامی‌ می داریم، ایشان حقیقتاً آیتی درعشق به خدا بود.

خطیب موقت تهران به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی پرداخت و یادآور شد. ایشان تعریف می‌کرد که در زمانی که در کما بوده الطاف الهی در حق ایشان از زمان کودکی تا تبعید به ایشان گفته شده بود؛ ایشان می‌گفت من یک دوره مطالعه کتاب‌های الغدیر را نذر کرده‌ام و این مرد فضائل و کرامات زیادی را از جمله تبری و تولی داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند ایشان با اینکه ۱۵ سال از رهبر انقلاب بزرگتر بودند اما می‌گفت من روزهای اول مقید بودم کنار ایشان قرار بگیرم تا همه بدانند که ایشان مورد تأیید روحانیت قرار دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بازگشایی مدارس، ‌دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، ‌پاییز را بهار تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد نه اینکه محیط علمی به باشگاه سیاسی احزاب و محل یارگیری احزاب تبدیل شده و سیاست زده شود.

خطیب موقت تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی هرگز و اگر دانشگاه ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود. ما انقلاب کردیم که نهادهای آموزشی ما گل بپرورند.

ادامه دارد...

کد N968260

وبگردی