آفتاب

امضای قرارداد همکاری با چین در بازدید شی جینپینگ از بوئینگ

امضای قرارداد همکاری با چین در بازدید شی جینپینگ از بوئینگ

شرکت بوئینگ طی قراردادی با شرکت های چینی کارخانه ای برای مونتاژ محصولات خود در این کشور احداث می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با همکاری شرکت دولتی هواپیمایی چین، کوماک قرار است کارخانه ای در این کشور احداث کند که هواپیماهای دو موتوره ۷۳۷ را مونتاژ خواهد کرد.

طبق قراردادی بین شرکت های چینی و بوئینگ ۳۰۰ هواپیمای جت متعلق به این شرکت به مبلغ ۳۸میلیارد دلار به کشور چین واگذار خواهد شد. این خبر همزمان با سفر رئیس جمهور چین به آمریکا از سوی شرکت بوئینگ هنگام بازدید جیپینگ از کارخانه بوئینگ در واشنگتن اعلام شد.

خبر بازگشایی این شعبه از شرکت بوئینگ در چین با انتقاد شدید سران اتحادیه بوئینگ و دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده روبرو شده است. دونالد اعتقاد دارد این عمل باعث می شود مشاغل آمریکایی به خارج از این کشور منتقل شود. با این حال دنیس میلنبرگ رئیس بوئینگ گفته افتتاح شعبه این شرکت در چین تاثیری در مشاغل داخل آمریکا نخواهد داشت.

پیشتر شرکت بوئینگ در قراردادی معادل دو و نیم میلیارد دلار با کشور هند هلیکوپترهای نظامی به این کشور ارسال کرده بود. در این قرارداد ۲۲ فروند بالگرد آپاچی و ۱۵ فروند بالگرد شینوک از آمریکا خریداری شد.

کد N968168

وبگردی