آفتاب

۱۱۴ زندانی همچنان در گوانتانامو نگهداری می شوند

۱۱۴ زندانی همچنان در گوانتانامو نگهداری می شوند

دوره دوم ریاست جمهوری اوباما در حالی به پایان خود نزدیک می شود که یکی از وعده های اصلی وی برای بسته شدن زندان گوانتانامو، عملی نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاریAPA  اتریش، با وجود آزادی شماری از زندانیان گونتانامو طی سال های اخیر و بازگردانده شدن شمار دیگری از آنان به کشورهای مبداشان همچنان ۱۱۴ مظنون در این زندان نگهداری می شوند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در بدو ورود خود به کاخ سفید در سال ۲۰۰۹ قول بسته شدن این زندان را داد، با این حال این وعده با مخالفت کنگره مواجه شد. در پایان ماه ژوئن وزارت خارجه آمریکا مسئول جدیدی برای این زندان واقع در خلیج گوانتانامو کوبا معرفی کرد.

«لی ولوسکی» حقوقدان وظیفه دارد تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما ترتیبی برای انتقال زندانیان این زندان بدنام به کشورهای مبداشان اتخاذ کرده و به روشی آبرومندانه، به کار آن پایان دهد. از جمله آخرین افرادی که از گوانتانامو آزاد شده می توان به محافظ شخصی «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین القاعده اشاره کرد.

«عبدالرحمان الشلبی» محافظ شخصی بن لادن دومین زندانی است که طی یک هفته اخیر از گوانتانامو آزاد می شود. دولت آمریکا این شهروند ۳۹ ساله عربستانی را تحویل مقامات ریاض داد.

کد N968140

وبگردی