آفتاب

اوباما از پاپ به علت حمایت از دیپلماسی به جای جنگ، تشکر کرد

اوباما از پاپ به علت حمایت از دیپلماسی به جای جنگ، تشکر کرد

واحدمرکزی خبر نوشت: رییس جمهور آمریکا خطاب به پاپ فرانسیس در واشنگتن گفت: ما از درخواست های شما از کشورهای جهان که در برابر ناقوس جنگ مقاومت نشان دهند و اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل و فصل کنند، تشکر می کنیم.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه خبری رویترز باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، امروز چهارشنبه در کاخ سفید از پاپ فرانسیس که به آمریکا سفر کرده است، استقبال رسمی کرد. 

باراک اوباما در این مراسم ابتدا خطاب به پاپ گفت: پدر مقدس، من از طرف میشل (همسرم) و خودم، مقدم شما را به کاخ سفید گرامی می دارم و به شما خوش آمد می گویم. وی افزود: من باید توضیح دهم که حیاط خلوت ما معمولاً اینقدر شلوغ نیست، اما اندازه و روحیهِ تجمعِ امروز (در محوطه کاخ سفید) صرفاً بازتابی کوچک از محبت و دلبستگی عمیق هفتاد میلیون کاتولیک آمریکایی (به شما) است . از این رو، من بسیار مفتخرم که از طرف مردم آمریکا حضور شما را در آمریکا خیرمقدم بگویم.
اوباما افزود: شما اولین پاپ از منطقه (قاره) آمریکا هستید و این اولین سفر شما به آمریکا است. اوباما افزود: کلیساها و جامعه کاتولیک و مقامات آن در سراسر آمریکا، به کمکِ مردم می آیند و هر روزه به گرسنگان غذا می دهند، بیماران را مداوا می کنند، بی خانمان ها را پناه می دهند، و به فرزندان ما آموزش می دهند. سازمان های کاتولیک نه تنها این خدمات را در آمریکا، بلکه در سراسر دنیا به نیازمندان عرضه می کنند.
اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش به تعریف و تمجید از پاپ فرانسیس پرداخت و گفت: وی رهبری است که اقتدار و صلاحیت اخلاقی اش، صرفاً با سخنرانی و از طریق الفاظ نیست، بلکه با عملِ خود این رهبری را نشان می دهد. اوباما افزود: پاپ به ما یادآور می شود که باید پناهندگان از کشورهای جنگ زده و مهاجرانی را که خانه های خود را در جستجوی زندگیِ بهتر، ترک می کنند، با آغوش باز بپذیریم.
اوباما سپس از حمایت های با ارزش پاپ در خصوص تجدید مناسبات میان آمریکا و مردم کوبا تشکر کرد. اوباما سپس خطاب به پاپ فرانسیس گفت: ما همچنین از صدای پرشور و حرارتِ شما علیه جنگ ها و درگیری های مرگبار که زندگی شمار زیادی از مردان، زنان و کودکان را تباه ساخته است، قدردانی می کنیم. در ضمن، ما از درخواست های شما از کشورها (ی دنیا) که دربرابر ناقوس جنگ مقاومت کنند و اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل کنند، تشکر می کنیم.
اوباما افزود: ما در آمریکا از آزادی دینی حراست می کنیم و آن را گرامی می داریم، ولی در سراسر جهان فرزندان (مخلوقات) خدا، از جمله مسیحیان، به علت ایمان و دینشان مورد هدف قرار می گیرند و حتی کشته می شوند.
وی خطاب به پاپ افزود: پدر مقدس، شما به ما یادآور می شوید که وظیفه ای مقدس داریم که از سیارهِ مان حفاظت و حراست کنیم، زیرا هدیهِ شکوهمند خدا به ما است. ما باید دنیای ارزشمندمان را برای نسل های آینده حفظ کنیم. اوباما در خاتمه خطاب به پاپ فرانسیس گفت: ما در آمریکا از شما به خاطر هدیه بزرگِ «امید» که به ما می بخشید، تشکر و قدردانی می کنیم .

4949

کد N968078

وبگردی