آفتاب
با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران:

رئیس جدید حوزه قضایی بخش آفتاب معرفی شد

رئیس جدید حوزه قضایی بخش آفتاب معرفی شد

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران از خدمات قضایی محمدعلی شجاعی تقدیر به‌عمل آمد و رضا مسلمی با دریافت ابلاغ قضایی به‌عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش آفتاب معرفی و آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: روز عرفه روزی است که در کنار همه مزیت های زمانی در این روز خداوند عنایت بی حد و حصری به همه بندگانش دارد، چه کسانی که در صحرای عرفات یا در حرم سید الشهدا (ع) و یا در سایر اماکن متبرکه یا در اقصی نقاط عالم با نوای ملکوتی سید الشهدا همراه هستند و در حقیقت این روز، روز عنایت خداوندی به همه بندگانش است.

وی ادامه داد: آموزه های دینی نیز حاکی از آن است که در چنین روزی باید به دعا کردن با خدا سپری نموده و رابطه خود را با معبود استحکام بخشیم. امام حسین (ع) در کنار درس هایی چون جهاد ، ایثار ، فداکاری ، شهادت و پیروزی خون بر شمشیر، درس بزرگ عرفان و نیایش هم به ما آموخته است؛ فلذا او امام عرفان و معرفت نیز است و امام خمینی (ره) نیز بعنوان شاگرد آن حضرت، هر دو خصیصه را یکجا داشتند. هر چند ما صحنه کربلا را درک نکردیم ولی بحمدالله مردم ما با حضور در محضر امام راحل (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه های حساس، لیاقت و شایستگی های خود را مکرراً به اثبات رسانده اند به طور قطع اجر و پاداش عاشورایی نصیبمان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران آنگاه به امر خطیر قضا اشاره کرد و افزود: به خدمتگزاری به این مردم به ویژه در کسوت قضا که امری مهم و نشات گرفته از ولایت است افتخار می کنیم. جایگاه قضا در حقیقت از آن ولایت است و همه ما بعنوان سربازان ولایت در این سنگر مقدس به انجام وظیفه مشغولیم . باید توجه داشت که احقاق حق و اجرای عدالت صرفاً به عهده قوه قضائیه نیست بلکه به فرموده قرآن کریم همه آحاد جامعه و مسئولین در عرصه های مختلف در این راستا مسئولیت داشته و باید تلاش نمایند، لیکن چنانچه افرادی در این راستا کوتاهی کنند در آن صورت قوه قضائیه وارد عمل شده و در برابر تجاوزگران به حقوق مردم برابر موازین قانونی و با قاطعیت می ایستد و عدالت را اجرا می کند.

اسماعیلی اضافه کرد: این نکته آنقدر حساس است که حتی صلح و سازشی که در شوراهای حل اختلاف به انجام می رسد بایستی بر اساس عدالت باشد. امروز جهان بشریت به انحاء مختلف از بی عدالتی رنج می برد، بویژه در جوامع مظلوم اسلامی مانند یمن ، بحرین ، افغانستان ، لیبی ، مصر ، سوریه و عراق جنایات هولناکی رخ می دهد که با روح عدالت در تضاد است ، لذا به نظر می رسد اگر حکمرانان همین پیام قرآنی را رعایت می کردند در آن صورت جهان گلستان می شد، البته ما معتقدیم که با ظهور آقا امام زمان (عج) چهره جهان دگرگون شده و عدالت به معنای کامل آن محقق خواهد شد.

انتهای پیام

کد N968029

وبگردی