آفتاب
مونیز با اشاره به برجام؛

این یک توافق انجام شده است

این یک توافق انجام شده است

وزیر انرژی آمریکا خطاب به مخالفان توافق هسته‌ای گفت: توافق در حال اجرا شدن است و رییس جمهور بعدی آمریکا احمق خواهد بود اگر آن را پاره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس با تکیه بر ادعای بی اساس غرب و آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای مدعی شد، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مانع از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌شود، چیزی که هدف توافق است.

مونیز افزود: توافق هسته‌ای در حال اجرا شدن است و من صراحتا اطمینان دارم که از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه به تشریح جزییات بازرسی‌ها از تاسیسات ایران طبق توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: مواد هسته‌ای به راحتی قابل پاکسازی نیست. مثل این نیست که بگوییم مواد مخدر را درون توالت بریز، این مطلب درباره مواد هسته‌ای صدق نمی‌کند.

وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا که گفته بود توافق هسته‌ای را پاره خواهد کرد، گفت: رییس جمهور بعدی به طور قطع می‌تواند توافق را نادیده بگیرد. اساسا این یک توافق سیاسی است اما ما بر این باوریم که تا یک سال و نیم آینده دستاوردهای توافق هسته‌ای کاملا مشخص خواهد شد و صادقانه باید بگویم که احمقانه خواهد بود اگر رییس جمهور آینده چنین کاری انجام دهد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو باز هم خطاب به مخالفان برجام تاکید کرد که این یک توافق انجام شده است.

انتهای پیام

کد N968023

وبگردی