آفتاب
با اظهار خوشبینی لاوروف از موضع آمریکا؛

مسکو: شانس توافق بین‌المللی در سوریه افزایش یافته است

مسکو: شانس توافق بین‌المللی در سوریه افزایش یافته است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک روس گزارش داد، از نظر مسکو شانس دست‌یابی به یک توافق بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و حل درگیری در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلماسی تا کنون در پیدا کردن راه حلی برای بحران سوریه که اکنون به پنجمین سال رسیده ناکام بوده است.

اگر چه مشخص نیست که ممکن است چه توافقی در خصوص موانع اصلی در جنگ سوریه به دست آید اما منبع دیپلماتیک روس تصریح کرد، تهدید فزاینده گروه تروریستی داعش محرک تلاش های جدید بین المللی برای یک توافق در سوریه است.

این منبع اظهار کرد: مسکو اکنون دیدگاه خوش‌بینانه‌ای در مورد راه حل سوریه و اتحاد تلاش‌ها برای مبارزه با گروه داعش دارد. این تلاش‌ها اواخر ماه جاری میلادی هنگامی که رهبران جهان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار خواهند کرد، اوج خواهند گرفت.

سوریه موضوع اصلی مذاکرات اخیر ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بوده است.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز(چهارشنبه) گفت، آمریکا هر چه بیشتر در حال پذیرش موضع مسکو نسبت به جنگ در سوریه است.

لاوروف به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از آغاز مذاکرات نظامی واشنگتن و مسکو درباره سوریه اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N967991

وبگردی