آفتاب

الاهرام: پوتین در سازمان ملل برای حل بحران سوریه ابتکار جدیدی مطرح می‌کند

الاهرام: پوتین در سازمان ملل برای حل بحران سوریه ابتکار جدیدی مطرح می‌کند

روزنامه مصری الاهرام نوشت: تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و باید راه تعیین سرنوشت را به روی مردم سوریه بازگذاشت تا آنها به دور از مداخلات خارجی که موجب شعله ورتر شدن این بحران می‌شود، حاکم خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه الاهرام مصر در سرمقاله خود با عنوان «راه حل سیاسی در سوریه» می‌نویسد: هر روز بیش از گذشته درستی موضع مصر در قبال بحران سوریه در تاکید بر ضرورت حل و فصل سیاسی این بحران بدون نادیده گرفتن هیچ یک از طرفها و در عین حال حفاظت از یکپارچگی اراضی سوریه و موسسات این کشور و در راس آن ارتش ملی در جهت حمایت و آزادی این کشور از شر همه گروه‌های تروریستی و در راس آن داعش مشخص می‌شود.

این روزنامه می‌افزاید: در خلال روزهای اخیر شاهد نوعی پذیرش این رویکرد از سوی آمریکا هستیم که تاکنون موضع تندی مبنی بر لزوم کناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری در هر راه حلی و حمایت از معارضه برای سیطره بر این کشور تاکید داشت.

این روزنامه در سرمقاله خود ادامه می‌دهد: موسسات دولت آمریکا سخن از راه حل سیاسی بر اساس توافق ژنو و بررسی وضعیت اسد بعد از این مرحله و به عنوان مساله‌ای قابل تعویق را آغاز کرده‌اند، همچنین شاهد بررسی اوضاع سوریه از سوی آمریکا و روسیه به خصوص تشدید تلاش‌های مسکو در حمایت نظامی و سیاسی از اسد هستیم و اخباری از ابتکار جدید پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل برای حل بحران سوریه و تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای بین المللی برای مبارزه با تروریسم شامل دولت سوریه شنیده می‌شود.

نویسنده این سرمقاله تاکید می‌کند: اوضاع فاجعه بار سوریه اکنون به هیچ وجه قابل تعویق نیست و تنها کسانی که از این شرایط بهره می‌برند، داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق هستند که جنگجویان را از اروپا و دیگر مناطق جذب می‌کنند و تروریسم را به سراسر منطقه و جهان صادر می‌کنند. تنها راه حل این بحران راه حل سیاسی است و باید راه تعیین سرنوشت را به روی مردم سوریه بازگذاشت تا خود به دور از مداخلات خارجی که موجب شعله ورتر شدن این بحران می‌شود، حاکم خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N967958

وبگردی