آفتاب

طرح ناسا برای کاهش زمان پروازهای مسافری/نرم‌افزار ناسا سفرهای هوایی را کوتاه می‌کند

طرح ناسا برای کاهش زمان پروازهای مسافری/نرم‌افزار ناسا سفرهای هوایی را کوتاه می‌کند

ناسا اعلام کرده به زودی دو شرکت هواپیمایی از نرم‌افزار جدیدش برای کاهش زمان و مسیر پروازهای مسافری استفاده می‌کنند. اپلیکیشن طراحی شده به صورت لحظه‌ای مسیرهای کوتاهتری را به خلبان پیشنهاد می‌کند.

خطوط هوایی ویرجین آمریکا و آلاسکا قرار است طی سه سال آینده از اپلیکیشن طراحی شده ناسا برای آگاهی از ترافیک هوایی و تغییر مسیر پروازی خود استفاده کنند. این سامانه جدید موسوم به TAP به صورت مستقیم به مرکز اطلاعات هوایی وصل می‌شود و می‌تواند خلبان را برای انتخاب دالان هوایی مناسب راهنمایی کند. ناسا اعلام کرده که برای استفاده از این اپلیکیشن تنها نیاز به یک تبلت وجود دارد و به همین خاطر لازم نیست هیچ تغییر در سیستم‌های ناوبری هواپیما به وجود آید.



مسئول این پروژه ناسا می‌گوید: این نرم‌افزار از موقعیت و ارتفاع لحظه‌ای هواپیما و همچنین مسیر پروازی آن مطلع است و بر اساس موقعیت مسیر پروازی را به روزرسانی می‌کند. این نرم‌افزار در‌واقع به صورت خودکار و مداوم مسیرها و ارتفاع‌های پروازی را کنترل می‌کند و راه‌حل‌های جدید خود را ارائه می‌کند تا بتواند زمان پروازها و مصرف سوخت را کاهش دهد. TAP همچنین به صورت همزمان ترافیک هوایی و پیام‌های هواپیماهای نزدیک دیگر را چک کرده تا در زمان پیشنهادهایش اختلالی با پروازهای دیگر به وجود نیاید. برای خطوطی که به اینترنت در هواپیما دسترسی دارند این اپلیکیشن همچنین می‌تواند وضعیت آب و هوا را به صورت  لحظه‌ای گزارش کند. 

۵۴۵۴ 

کد N967838

وبگردی