آفتاب

رایزنی مقام‌های کره جنوبی و آمریکا درباره تهدید اتمی و موشکی کره شمالی

رایزنی مقام‌های کره جنوبی و آمریکا درباره تهدید اتمی و موشکی کره شمالی

مقام‌های ارشد کره جنوبی و آمریکا امروز (چهارشنبه) در سئول گردهم آمدند تا درباره واکنش به احتمال پرتاب موشکی کره شمالی و جدیدترین آزمایش اتمی این کشور به گفتگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی تاکید دارد که برنامه آژانس هوا فضای این کشور کاملا علمی است اما آمریکا، کره جنوبی و سایر متحدان این دو کشور به این مساله مشکوک هستند که پرتاب راکت توسط پیونگ یانگ یک آزمایش موشک بالستیک است که نقض کننده قطعنامه های سازمان ملل است.

گمانه زنی‌هایی در این باره وجود دارد که پیونگ یانگ احتمالا برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در 10 اکتبر سال جاری میلادی، به دنبال پرتاب یک راکت برای حمل ماهواره است.

اگرچه نشانه‌ای از آماده سازی برای پرتاب این راکت وجود ندارد اما مدیر آژانس هوافضای کره شمالی گفته که جهان به زودی شاهد پرتاب یکسری ماهواره به سمت فضا خواهد بود.

همچنین رییس آژانس سازمان اتمی کره شمالی گفته که سازه اصلی تسلیحات اتمی کشور کاملا در سطح عملیاتی است که شامل نیروگاه غنی سازی اورانیوم و یک راکتور پنج مگاواتی است که منبع اصلی پلوتونیوم برای ساخت بمب هسته‌ای محسوب می‌شود.

"یو جی-سئونگ"، یکی از مقام های وزارت دفاع کره جنوبی در مراسم آغازین گفتگوها با مقام های ارشد آمریکا در سئول گفت که این نشست با هدف تحکیم روابط دفاعی میان دو کشور و یافتن راهکارهایی برای مقابله با تهدیدهای اتمی و راکتی کره شمالی است.

تنها پرتاب موفقیت آمیز راکتی کره شمالی مربوط به راکت Unha-3 در دسامبر 2012 است که از دید مقام های کره جنوبی و سایر متحدان این کشور نوع اولیه موشک بالستیک است.

انتهای پیام

کد N967766

وبگردی