آفتاب
مدیرکل مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

تقویت آموزش و پرورش و مشارکت همگانی توسعه را بدنبال دارد

تقویت آموزش و پرورش و مشارکت همگانی توسعه را بدنبال دارد

کرج - مدیرکل مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت آموزش و پرورش و مشارکت همگانی توسعه را بدنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بازگشایی مدارس استان البرز صبح امروز چهارشنبه، با حضور مدیرکل مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، استاندار البرز، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان و جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه فاطمیه ناحیه یک آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد و زنگ سال تحصیلی جدید توسط خانواده معظم شهدا، استاندار و دیگر مسئولان استانی به صدا درآمد.

مجتبی زینی وند در این مراسم اظهار کرد: با تقویت دو مقوله آموزش و پرورش و مشارکت های همگانی سیاست های کلان هر کشوری توسعه می یابد.

وی در ادامه هماهنگی فرهنگ عمومی با مقوله آموزش و پرورش و مشارکت همگانی را لازمه جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش پویا در گرو مشارکت همگانی است.

به گفته زینی وند باید بتوانیم از توان مسئولان و جامعه برای ارتقا برنامه های آموزشی و پرورشی استفاده کنیم.

وی بر اینکه مسئله آموزش و پرورش باید دغدغه مسئولان کشور باشد تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در حوزه آموزش و پرورش خوب کار کنیم باید این حوزه فصل مشترک تصمیم گیری همه مسئولان باشد در این صورت توسعه علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شکل می گیرد.

زینی وند در ادامه کمک مردم و مسئولان در حوزه آموزش پرورش را ضروری دانست و گفت: حجم بالای وظایف، گستره کار، محدودیت منابع و افزایش روزافزون انتظارات مردم از برنامه های آموزش و پرورش در مدارس باعث می شود اجرای درست و مطلوب برنامه های آموزش و پرورش منجر به تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت شود و این مهم بدون کمک مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.

ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شبکه های اجتماعی به دانش آموزان

مدیرکل مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، همدلی در حوزه آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر منابع فرهنگی و فکری دانش آموزان محدود به کتاب و محصور در کلاس درس مدارس نیست.

به گفته زینی وند رشد روزافزون رسانه ها، شبکه های مجازی و ارتباطی باعث می شود تحولات اجتماعی به گونه ای رقم بخورد که اگر همه علما، بزرگان، اندیشمندان، مسئولان، اساتید دانشگاه و خانواده ها به کمک آموزش و پرورش نیایند این شبکه های مجازی نه فقط فرصتی برای اعتلای سطح فکری و فرهنگی دانش آموزان نیست بلکه یک تهدید هستند.

وی در ادامه به ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شبکه های اجتماعی و آسیب هایی که در کمین دانش آموزان است اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید در این زمینه به فرزندان خود اطلاع رسانی کرده و به بیان معلم در مدرسه اکتفا نکنند.

زینی وند در پایان گفت: امیدواریم همدلی ها منحصر به مراسم آغاز سال تحصیلی نباشد و در طول سال مسئولان، مشکلات مدیران و معلمان را مشکلات خودشان بدانند و تلاش کنند که مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

کد N967680

وبگردی