آفتاب

دانشگاه عالی دفاع ملی میزبان دو شهید گمنام شد

دانشگاه عالی دفاع ملی میزبان دو شهید گمنام شد

همزمان با روز عرفه پیکرهای دو شهید گمنام 27 و 19 ساله دوران دفاع مقدس با حضور رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی در دانشگاه عالی دفاع ملی تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا،‌ در این مراسم که سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری،‌امیر دریادار ‌حبیب‌الله سیاری‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش‌، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان‌ فرمانده نیروی زمینی ارتش‌ و جمعی از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی حضور داشتند حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی از جایگاه خاصی در میان دیگر دانشگاه‌ها برخوردار است چرا که مقام معظم رهبری بر آن اشراف کامل دارند. این دانشگاه مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران را آموزش می‌دهد و تربیت می‌کند و از مصادیق دقیق تربیت نخبگان برای جامعه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد:اززمان طرح برجام تاکنون مقام معظم رهبری رهنمودهای ویژه‌ ای داشته‌اند که اساسی‌ترین رهنمودهای ایشان در دیدار با خبرگان بود. روح این رهنمودها این بود که دشمن و استکبار به ویژه آمریکا در پی نفوذ به داخل کشور است اما مقام معظم رهبری و مسئولان همراه با ولایت هرگز نخواهند گذاشت که این نقشه عملی شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمن در عرصه خارجی به دنبال این است که فرش را از زیر پای ایران بکشد اما این در حالی است که پیام و فرهنگ ایران اسلامی جای خودش را حداقل در کشورهای اسلامی باز کرده است. اکنون شاهدیم که در کشورهای یمن ، بحرین و لبنان شعار «مرگ بر آمریکا »سر می‌دهند. این گسترش پیام و فرهنگ ایران نشان دهنده عزت‌مندی ما است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی است. اکنون دشمن در فضای مجازی فعالیت بسیاری دارد بنابراین باید در این زمینه نیز فعال باشیم.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اصولی که باید نخبگان و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی به آن توجه داشته باشند،‌ توضیح داد: تقویت باورهای دینی و عقیدتی،توجه به اصل استقلال کشور، تئوریزه کردن بندی به نام تعامل با دنیا ، توجه به اصل بدبینی و نفرت از بیگانگان‌، توجه به اصل ما می‌توانیم‌، توجه به موضوع خستگی‌ناپذیری‌، هوشیاری ، توجه به تولا همراه با تبرا و طرح موضوع حق وباطل از جمله مباحثی است که باید مورد توجه باشد.

وی همچنین گفت: پیام این شهدا این است که ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا نظام جمهوری اسلامی ایران از بین برود یا کمرنگ جلوه کند. شهدا اصل استکبارستیزی را به ما می‌آموزند و مردم ایران نیز همواره ادامه دهنده راه شهدا هستند.

در بخش دیگر این مراسم سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: امیدواریم که دانشجویان دانشگاه عالی دفاع که سال تحصیلی خود را با حضور این شهدا آغاز کرده‌اند در عرصه‌های فناوری،تحصیل علم و بالا بردن معلومات خود تلاش کنند. بدون شک تشییع و تدفین این شهدا در دانشگاه نشان از قداست علم و این محل دارد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم پیکرهای دو شهید گمنام 27 و 19 ساله که به ترتیب در عملیات خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیده بودند در مجاور مسجد مقام معظم رهبری دانشگاه عالی دفاع ملی به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام

کد N967666

وبگردی