آفتاب

تاکید رئیس‌جمهور کلمبیا بر مجازات جنایتکاران جنگی فارک

تاکید رئیس‌جمهور کلمبیا بر مجازات جنایتکاران جنگی فارک

رییس جمهوری کلمبیا گفت، توافق با چریکهای چپگرای فارک درباره چگونگی مجازات برخی از اعضای این گروه به اتهام جنایات جنگی ارتکابی در 51 سال گذشته ممکن است خوشایند همه نباشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا تاکید دارد برای امضای هرگونه توافقنامه صلح، اعضای خاطی چریکهای انقلابی مسلح کلمبیا موسوم به فارک باید به خاطر ارتکاب جرایم جنگی مجازات شوند اما رهبران این گروه چریکی احتمال حبس و محکومیت اعضای فارک را نمی‌پذیرند.

سانتوس گفت: شاید همه از این وضع راضی نباشند اما اطمینان دارم که در طولانی مدت جواب خواهد داد چرا که می‌دانم که این مساله می‌تواند تغییرات مثبت ایجاد کند.

مذاکرات میان فارک و دولت بوگوتا روز سه شنبه در هاوانا، کوبا از سرگرفته شد و دستورالعمل‌هایی دقیق درباره تداوم پیشرفت در زمینه اجرای عدالت برای اعضای فارک که به نقض حقوق بشر دست زدند، ارائه شد.

رییس جمهوری کلمبیا گفته است که عدم رضایت رهبران فارک برای تکمیل محکومیت‌هایشان بزرگترین مانع برای دستیابی به توافق صلح است.

مذاکره کنندگان تاکنون درباره اصلاحات ارضی‌، حضور چریکهای سابق در عرصه سیاست و پایان دادن به قاچاق غیرقانونی مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

درگیری میان چریک‌های فارک و نیروهای دولتی بوگوتا تاکنون 220 هزار کشته و میلیون ها تن بی خانمان برجای گذاشته است.

انتهای پیام

کد N967652

وبگردی