آفتاب

کنگره بزرگداشت آخوند ملاعبدالله بهابادی برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت آخوند ملاعبدالله بهابادی برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت آخوند ملا عبدالله بهابادی امسال در قم و بهاباد - زادگاه وی - برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، حسین عبدی پور دبیر این کنگره در رابطه با این شخصیت اظهار کرد: آخوند ملاعبدالله بهابادی یزدی از عالمان برجسته یزدی در سده دهم بوده و در حوزه‌های علمیه شیراز، اصفهان و نجف به تحصیل پرداخته و از هم‌درسان ایشان می‌توان به بزرگانی مانند مقدس اردبیلی اشاره کرد.

وی با اشاره به این که علامه ملاعبدالله، علاقه فراوانی به مطالعه و تحقیق داشته است، بیان کرد: متhسفانه در طول چند دهه اخیر حاشیه‌نویسی در حوزه علمیه کم و باعث شده تا تغییر و تحول در کتب درسی کم شود.

عبدی‌پور با بیان اینکه حوزوی‌ها باید این سنت را مجداً احیا کنند، در این رابطه افزود: از این عالم وارسته، ده‌ها تالیف باقی مانده که از معروف‌ترین آن‌ها «الحاشیه علی تهذیب المنطق» است که به مدت 100 سال جزو متون درسی حوزه‌های علمیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه به منظور هماهنگی برای برگزاری این کنگره در قم و یزد تشکیل شده که از آن جمله می‌توان به جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی یزدی در محل فرمانداری بهاباد اشاره کرد که با حضور امام جمعه و فرماندار بهاباد و سایر اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.

دبیر کنگره ملاعبدالله بهابادی با اشاره به اعلام فراخوان ارائه مقالات این کنگره در سه محور اصلی، هر یک از این محورها را دارای موضوعات جداگانه و مختلفی دانست و تصریح کرد: زندگی و شخصیت آخوند ملاعبدالله بهابادی، اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی و تفکرات منطقی و فلسفی این سه محور را تشکیل می‌دهند و علاوه بر این‌ها، سایر موضوعات مرتبط با ملاعبدالله بهابادی(ره) پس از بررسی و تأیید در کمیته علمی دیبرخانه پذیرفته می‌شوند.

به گفته‌ وی، محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی که چکیده مقالات خود را تا 15 شهریور به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند، برای ارسال اصل مقاله به دبیرخانه کنگره که در قم و به آدرس میدان شهدا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اداره همکاری‌های علمی و پژوهشی واقع شده، تا پایان آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند.

انتهای پیام

کد N967641

وبگردی