آفتاب
محسن رضایی در دیدار سفیر آلمان:

آلمان در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی خود شجاعت بیشتری به خرج دهد

آلمان در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی خود شجاعت بیشتری به خرج دهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه دست هایی در داخل و خارج از ایران، فعالانه نمی خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود گفت: آلمان در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی خود شجاعت بیشتری به خرج دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در دیدار خود با "بارون میشائیل فون اونگرن اشترنبرگ" ،سفیر آلمان در تهران اظهار داشت: به نظر ما آلمان بایستی شجاعت بیشتری در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که می تواند با داعش مبارزه کند، افزود: مسئله تروریست و امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است و آلمان هم در این زمینه با ایران همکاری داشته که مورد تایید سازمان های جهانی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که بنظر می آید دست هایی در داخل و خارج از ایران، فعالانه نمی خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود گفت: از طرف مجمع و رهبری می گویم که مشکلات زیادی با آمریکا وجود دارد .تاریخ  نشان داده است که نباید به گفته های آنها اعتماد داشت ولی با بخشی از اروپا بویژه آلمان چنین مشکلی نداریم و ایران می تواند از بازار بسیار خوبی که در آسیای مرکزی به واسطه سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران وجود دارد استقبال کند و از نظر صدور مجوزهای لازم  برای سرمایه گذاری همه راهها برای آلمان باز و قابل دسترسی است.

رضایی با تاکید بر اینکه این مسئله یک فرصت طلایی برای نزدیکی ایران و اروپا است گفت: طی5 -4 سال آینده بهترین فرصت برای اروپا خواهد بود که با ایران روابط اقتصادی برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا فعال بوده است افزود: برای حفظ امنیت منطقه تنها کشوری که می تواند نقش آفرین باشد
ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: موضع ما در دفاع از مسئله فلسطین روشن است، باید برای آینده این موضوع از طریق رفراندوم،
قانون اساسی و یک دولت فراگیر مشخص شود، چراکه 70 سال کشتار مردم بیگناه دیگر بس است.

رضایی در پایان با اشاره به نظرات متفاوت اقتصادی در خصوص رابطه با غرب گفت: ایران برای سرمایه گذاری و روابط اقتصادی با آلمان جدی است و برای آسانتر شدن سرمایه گذاری آلمان در ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام که مرکز سیاست گذاری کشور است در این امر بشما کمک خواهد کرد  و برای اعزام متقابل هیأت های اقتصادی نیز آماده همکاری است.

سفیر آلمان در تهران نیز  ضمن اظهار خوشحالی از این دیدار گفت: انجام این دیدار برای ما به ویژه که شما یک دانشمند اقتصادی هستید حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: آلمان دومین اقتصاد قوی را داراست و سیاست خارجی آلمان از سالهای 90 به بعد فعال تر شده است. سیاست ما با آمریکا بدلیل ائتلاف های متعدد احزاب فرق می کند از اینرو نمی توانیم فوری تصمیم گیری کنیم ولی آنچه که به آن اعتقاد داریم را انجام می دهیم.

سفیر آلمان ضمن استقبال از ادامه حضور هیات اقتصادی آلمان در ایران اظهار داشت: توافق برجام شرایط را برای سرمایه گذاری آلمان در ایران و گسترشروابط فراهم خواهد کرد.

کد N967549

وبگردی