آفتاب

پیوستن هزاران سرباز جدید به عملیات‌های حفظ صلح سازمان ملل

پیوستن هزاران سرباز جدید به عملیات‌های حفظ صلح سازمان ملل

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، قرار است رهبران کشورهای جهان که هفته آینده در نشستی درباره عملیات‌های حفظ صلح سازمان ملل به میزبانی باراک اوباما شرکت خواهند کرد، هزاران سرباز را جهت حمایت از این عملیات‌ها پیشنهاد دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یک مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: تعهد این کشورها تا حد چشمگیری فراتر از هدف 10 هزار سربازی که مقام‌های آمریکایی برای نشست روز دوشنبه آینده تعیین کرده بودند خواهد بود.

این نشست قرار است روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.

این مقام که نام خود را فاش نساخت، اظهار کرد، مشارکت‌های جدید کشورها در عملیات‌های حفظ صلح سازمان ملل شامل هلی کوپتر، واحدهای مهندسی و بیمارستانهای صحرایی که شدیدا برای ماموریت‌های حفظ صلح این سازمان مورد نیاز هستند، خواهد بود.

بیش از 105 هزار سرباز و نیروی پلیس در 16 ماموریت حفظ صلح سازمان ملل در سراسر جهان خدمت می کنند.

این نشست باعث تقویت چشمگیر حمایت از سازمان ملل که تلاش زیادی برای قانع کردن کشورها به منظور مشارکت دادن سربازانشان در عملیات‌های حفظ صلح کرده، خواهد شد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس یکی از 20 رهبر اروپایی است که قصد اعلام مشارکت ملموس نظامیان و نیروهای پلیس کشورشان در عملیاتهای حفظ صلح را اعلام کرد. این تغییر رویکرد چیزی است که واشنگتن به عنوان بازگشت اروپا به ماموریت حفظ صلح توصیف کرده است.

سربازان جدید ماموریت حفظ صلح سازمان ملل علاوه بر کشورهای اروپایی از کشورهای هند و ژاپن نیز خواهند بود و چند کشور آفریقایی نیز مشارکت‌های جدیدی در این ماموریت ارائه خواهند کرد.

بنگلادش، اتیوپی، هند و پاکستان در رده کشورهایی که بیشترین سرباز را مشارکت خواهند داد، قرار دارند.

انتهای پیام

کد N967495

وبگردی