آفتاب
حسینی در گفتگو با مهر:

رئیس جمهور ناقضان اصلی حقوق بشر را از تریبون سازمان ملل معرفی کند

رئیس جمهور ناقضان اصلی حقوق بشر را از تریبون سازمان ملل معرفی کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور ناقضان اصلی حقوق بشر که عربستان در زمره آن قرار دارد را از تریبون سازمان ملل معرفی کند.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: آقای رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران که همان برقراری صلح و امنیت در دنیا است را مطرح کند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم که امروز در منطقه تفاوتی بین هشدار مسلمانان چه شیعه و چه سنی و مسیحیان قائل نیست، از دیگر مسائلی است که آقای روحانی باید از تریبون سازمان ملل درباره آن سخنرانی کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئله مذاکرات ایران و ۱+۵ از دیگر موضوعاتی است که انتظار می رود رئیس جمهور در مجمع عمومی به آن بپردازد، گفتمان جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته حق مسلم غنی سازی بوده است، اما غرب بعد از چندین سال تحریم امروز این حق را به رسمیت شناخته است.

حسینی گفت: رئیس جمهور باید از تریبون سازمان ملل برای طرح این مسئله استفاده کرده و تاکید کند که باید ظلم هایی که در سالهای گذشته علیه ملت ایران روا شده، جبران شود.

نماینده مردم اهواز افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس اصولی حرکت کرده است، وقتی ولی فقیه در جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند که داشتن سلاح هسته ای را حرام می دانیم، به عنوان یک اصول از سوی ملت ایران پذیرفته می شود. بنابراین تمام جهان باید بداند که این مسئله ریشه در اعتقاد و دین ما دارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتباط با همسایگان خود است، یادآور شد: به ما تهمت تشکیل امپراطوری در منطقه می زنند اما رئیس جمهور باید این شبهه را در مجمع عمومی سازمان ملل برطرف کرده و تاکید کند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری رابطه و احترام متقابل در منطقه و تمام دنیا است.

این نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور از این فرصت برای بیان مظلومیت مردم یمن، سوریه و عراق استفاده کند و ناقضان اصلی حقوق بشر که عربستان سعودی هم در زمره آنها قرار می گیرد را از تریبون بین المللی سازمان ملل معرفی کند.

کد N967476

وبگردی