آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

فرزندان انقلاب اجازه نفوذ به دشمن نخواهند داد

فرزندان انقلاب اجازه نفوذ به دشمن نخواهند داد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با تاکید بر این که دشمنان از طریق توافق هسته‌ای به دنبال نفوذ در کشور هستند، از همه جناح‌های سیاسی، دولتمردان و آحاد ملت خواست با هوشیاری به دشمن اجازه نفوذ ندهند و توطئه دشمن را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به توافق هسته‎ای گفت: دشمنان به شکل کاملا آشکاری بیان کردند که بعد از این توافق به دنبال نفوذ در اقتصاد، اجتماع و همه ارکان کشور هستند.

وی افزود: هدف اصلی آن‌ها فروپاشی نظام اسلامی و روی کار آمدن یک نظام بی دین و در راستای اهداف آنان است و به صورت آشکار این نیت خود را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ممکن است به این توافق پایبند نباشند اظهار کرد: خوشبختانه این بیان روشن اتمام حجتی برای همه کسانی است که خواب هستند تا از خواب بیدار شوند و آن هایی که خود را به تغافل زده‌اند حساب کار خود را بکنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: همه از جمله حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها باید مراقب باشند زیرا آنان به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی ما هستند؛ زیرا اعتقادات پشتوانه نظام اسلامی است.

وی افزود: باید هوشیار باشیم که نظام و انقلاب ما به مذهب‌مان وابسته است و اگر مذهب را از ما بگیرند این نظام نیز فروخواهد پاشید. در این زمینه رسانه‌ها و مسئولان وظیفه دارند تا در مقابل این توطئه‌های دشمن با هوشیاری کامل عمل کرده و توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: ما به این نکته ایمان داریم که خدا و فرزندان این انقلاب اجازه نخواهند داد تا نقشه‌های دشمن در کشور پیاده شود و آنها قطعا به نتیجه نخواهند رسید؛ یاری خدا و هوشیاری فرزندان این انقلاب همیشه آنان را ناامید کرده و این بار هم دست خالی خواهند بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام عسکری(ع) در خصوص اینکه هر بلایی نیکی‌هایی با خود دارد گفت: جنگ تحمیلی برای ما یک بلای کامل بود ولی به قدری برای ما نعمت داشت که نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد. اتحاد، برادری، خودکفایی و اعتقاد بیشتر به دین از جمله برکات جنگ بود، همچنین ایجاد یک بسیج عظیم مردمی، سپاه و ارتش نیرومند و این صلابت نتیجه انکارنشدنی جنگ است.

این مفسر قرآن تصریح کرد: شاید برخی متوجه این مسئله نباشند ولی واقعا جنگ برای ما یک نعمت بود، تحریم ها نیز قطعا یک بلاست ولی در دل آن نعمتی نهفته است و باعث شد تا در بسیاری از عرصه‌های علمی و تجهیزاتی و فنی و ... از جمله داروهای جدید به پیشرفت برسیم و از کشورهای دیگر بی نیاز شویم.

وی بر لزوم برخورد فعالانه و نه انفعالی با حوادث سخت تاکید کرد و گفت: در صورتی که برخورد اثباتی داشته باشیم می توانیم با توکل بر خدا بر مشکلات فائق شویم.

انتهای پیام

کد N967463

وبگردی