آفتاب

ملیت: معادله سوریه در حال تغییر است

ملیت: معادله سوریه در حال تغییر است

ایرنا نوشت: پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت روز چهارشنبه نوشت: معادله سوریه در حال تغییر است.

به گزارش ایرنا از آنکارا، ملیت با عنوان اینکه در پی شکست استراتژی آمریکا در زمینه مبارزه با داعش که سال گذشته از سوی اوباما اعلام و برنامه آموزش و تسلیح مخالفین یکی از عناصر اصلی آن بود، آمریکا درصدد بکارگیری یک استراتژی جدید در سوریه است که معادله این کشور را تغییر خواهد داد.

به ادعای ملیت، در حالی که آمریکا دیدارهای نظامی با روسیه را توسعه داده، نفوذ روسیه در سوریه در حال توسعه است و آمریکا اولویت خود در مبارزه با داعش را از عراق معطوف به سوریه کرده است.

به نوشته ملیت، در استراتژی جدید آمریکا به جای برنامه آموزش و تسلیح مخالفین سوری، واشنگتن از گروههای مسلح همانند نیروهای کرد سوری بهره خواهد برد و هدف اولیه آمریکا نیز بدست گیری کنترل جرابلس در نزدیکی مرزهای ترکیه و حرکت بسوی شهر رقه که قلب داعش محسوب می شود، است.

ملیت افزود: یک مسوول امنیتی بلندپایه آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفته است که ما فرصت هایی که تاکنون در مورد آنها فکر نکرده بودیم در سوریه داریم و امکان بدست گیری کنترل کامل مرز ترکیه با سوریه را داریم.
ملیت می نویسد، خواست آمریکا تکرار موفقیت کردهای سوریه در بدست گیری کنترل تل ابیض در مورد جرابلوس است و واشنگتن خواستار استفاده از پایگاه اینجرلیک در این عملیات است.
به نوشته ملیت، ترکیه خط قرمز خود در مجوز استفاده از پایگاه اینجرلیک به آمریکا را بدست گیری کنترل جرابلس از سوی نیروهای کرد سوری ذکر کرده بود و بدانگونه که از شواهد برمی آید آنکارا به استفاده از کردهای سوری در عملیاتها علیه داعش روی خوش نشان نخواهد داد.
تحلیلگران اعلام کرده اند که ترکیه در کنار عربستان، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه است.

5252

کد N967434

وبگردی