آفتاب

توصیه‌های ژنرال پترائوس درباره مواضع روسیه در سوریه

توصیه‌های ژنرال پترائوس درباره مواضع روسیه در سوریه

ژنرال باسابقه ارتش آمریکا ورئیس سابق سازمان جاسوسی این کشور که به دلیل فساد اخلاقی مجبور به ترک سمت خود شد توصیه هایی را به کاخ سفید درباره تحرکات جدید روسیه در سوریه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، «دیوید پترائوس» که زمانی از ارشدترین فرماندهان آمریکا در خاورمیانه بود در نشستی در سنای آمریکا در خصوص تحرکات جدید روسیه در سوریه عنوان داشت که هدف فوری «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ایجاد دالانی امن در ساحل شرقی مدیترانه است. کریدوری که لاذقیه، محل پایگاه هوایی روس‌ها را به طرطوس، جایی که پایگاه دریایی آنها قرار دارد، وصل کند.

پترائوس در ادامه به سناتورهای ایالات متحده عنوان داشت که آمریکا نباید به روسیه اجازه دهد، تا واشنگتن را مجبور به حضور در ائتلافی با مسکو و تهران، علیه گروه موسوم به داعش بکند.

روسیه طی هفته‌های گذشته خواستار تشکیل ائتلافی با حضور بشار اسد، برای مبارزه با افراطیون در سوریه شده است. 

پترائوس در روزهای گذشته نیز از دولت آمریکا خواسته بود تا تعداد نظامیان این کشور را در خاورمیانه افزایش دهند. 

پترائوس در یادداشتی که در رسانه ها منتشر شد اعزام بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی به خاورمیانه را برای اطمینان از امنیت ملی آمریکا ضروری دانست و نوشت: کشور سوریه از نظر استراتژیک مانند تاسیسات هسته ای در حال انفجار چرنوبیل در روسیه است و هر لحظه می تواند به منطقه و سایر نقاط جهان آسیب وارد کند.

وی پیشنهاد کرد: آمریکا در سوریه موضع سختی در مقابل بشار اسد اتخاذ کند چون باور دارد که مقامات آمریکایی به این امر اشتیاق دارند.

کد N967257

وبگردی