آفتاب

اوباما به استقبال پاپ فرانسیس رفت

اوباما به استقبال پاپ فرانسیس رفت

رهبر کلیسای کاتولیک در بدو ورود خود به آمریکا از سوی رییس‌جمهوری این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پاپ فرانسیس برای دیدار با میلیون‌ها تن از پیروان کلیسای کاتولیک و سخنرانی در مورد مسائلی بحث انگیز مانند تغییرات آب هوایی و نابرابری درآمد وارد آمریکا شده است.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در فرودگاه به خوشامدگویی پاپ رفت. پاپ قرار است در این سفر از شهرهای واشنگتن، نیویورک و فیلادلفیا بازدید کند.

او روز سه‌شنبه پیش از ترک کوبا از مردم این کشور خواست "انقلاب مهر" را در پیش گیرند. او در آخرین مراسم عشای ربانی در بازدید چهار روزه از کوبا، که رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا هم در آن شرکت داشت، هزاران کوبایی را تشویق کرده بود نه به نظام های عقیدتی بلکه به یکدیگر خدمت کنند.

به گزارش بی.بی.سی،‌ پاپ در مسیر سفر از کوبا به آمریکا به سوالات خبرنگارانی که می پرسیدند آیا در انتقاد از کاپیتالیسم زیاده روی کرده پاسخ داد. او گفت: من هرگز چیزی نگفته ام که در دکترین اجتماعی کلیسا جا نداشته باشد. شاید این برداشت را ایجاد کرده ام که کمی چپگرا هستم، اما این تعبیری غلط خواهد بود.

گزارش می شود که سازمان های دولتی در آمریکا برای اطمینان از ایمنی پاپ، یکی از مفصل ترین تدابیر امنیتی را تدارک دیده اند. بخش بزرگی از مرکز فیلادلفیا در جریان سفر او عملا بسته خواهد بود و از کارمندان فدرال در واشنگتن خواسته شده حین بازدید پاپ از شهر از خانه هایشان کار کنند.

انتهای پیام

کد N967086

وبگردی