آفتاب
دیده بان حقوق بشر:

ارتش مصر به بهانه مبارزه با تروریسم ۳۲۰۰ خانه را ویران کرده است

ارتش مصر به بهانه مبارزه با تروریسم ۳۲۰۰ خانه را ویران کرده است

یک سازمان حقوق بشری از ویران شدن ۳ هزار و ۲۰۰ خانه در شمال سینا به بهانه مبارزه با داعش توسط ارتش مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری APA اتریش، ارتش مصر که در حال اجرای عملیات علیه گروه های شبه نظامی در صحرای سینا است، هزاران خانه را در نزدیکی مرز غزه ویران کرده است. دیده بان حقوق بشر با اعلام این خبر از تخریب حدود ۳ هزار و ۲۰۰ خانه مسکونی در این منطقه خبر داد.

بر این اساس از سال ۲۰۱۳ تا کنون ارتش مصر به بهانه یافتن آثار تونل های حفر شده از نوار غزه، این خانه ها را ویران کرده است. «سارا لئا ویستون» مدیر بخش خاورمیانه ای دیده بان حقوق بشر با اعلام این خبر گفت: مصر باید توضیح دهد که چرا به جای استفاده از فناوری های موجود برای شناسایی این تونل ها، اقدام به تخریب کامل خانه های ساکنان این منطقه کرده است.

ارتش مصر در اقدامات خود، تشدید فعالیت گروه های افراطی در مناطق شمالی صحرای سینا را بهانه قرار داده و مدعی است با این کار یک منطقه محافظ نظامی به وجود می آورد. این در حالی است که تهدیدهای نظامی مورد ادعای ارتش مصر از سوی شبه نظامیان وابسته به داعش انجام می گیرد.

گفتنی است طی ماه های اخیر تروریست های داعش حملات گسترده ای را علیه نظامیان مصری انجام داده اند. روز یکشنبه سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد ۷۴ فرد مسلح در شمال و مرکز سینا کشته و ۵۲ نفر دیگر دستگیر شدند. ارتش مصر از دو هفته پیش عملیات موسوم به «حق الشهید» را علیه افراد مسلح در استان شمالی سینا شروع کرده است.

کد N967063

وبگردی