آفتاب

دیدار با بازرگانان، نخستین برنامه شی چینپینگ در واشنگتن

دیدار با بازرگانان، نخستین برنامه شی چینپینگ در واشنگتن

رئیس جمهوری چین در نخستین برنامه سفر خود به آمریکا با گروهی از بازرگانان و نمایندگان اقتصادی این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین ساعتی پیش وارد فرودگاه شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن شد. وی در ابتدای این سفر که قرار است چند روز به طول انجامد، با شماری از نمایندگان و فعالان اقتصادی آمریکا دیدار کرد.

قرار است «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در کاخ سفید میزبان همتای چینی خود باشد. شی جینپینگ پس از دیدار با اوباما نیز به نیویورک خواهد رفت تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند. پیشتر اوباما گفته بود در دیدارش با جینپینگ در مورد حملات سایبری و امنیت فناوری با وی رایزنی می کند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، واشنگتن برای گروه هایی که در زمینه جاسوسی فناوری به نفع چین فعالیت می کنند، تحریم هایی را در نظر گرفته است. همچنین مناقشات چین با همسایگانش در دریای جنوبی این کشور، از جمله محورهای گفتگوی این دو خواهد بود.

کاخ سفید روز سه شنبه نیز برای نشان دادن موضع خود در قبال تحولات داخلی چین، میزبان شماری از فعالان حوزه های مختلف و سازمان های مردم نهاد بود. دولت آمریکا مدعی است سیاست های دولت چین باعث کاهش آزادی ها و محدود شدن فعالیت این سازمان ها می شود.

گفتنی است شی جینپینگ پیشتر در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» از نقش پیشرو آمریکا و چین در جهان سخن گفته و تاکید کرده بود دو کشور زمینه های گسترده ای برای همکاری دارند.

کد N967061

وبگردی