آفتاب

رزمایش روسیه در شرق دریای مدیترانه آغاز شد

رزمایش روسیه در شرق دریای مدیترانه آغاز شد

روسیه رزمایش گسترده ای را در شرق دریای مدیترانه که گفته می شود در راستای اقدامات اخیر این کشور در حمایت از سوریه است آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی آگاه از آغاز رزمایش گسترده روسیه در شرق دریای مدیترانه خبر داد. در این رزمایش تعدادی از جنگنده های پیشرفته روسی به همراه کشتی های جنگی شرکت کرده اند.

مقامات روسی تا کنون اظهار نطری درباره اهداف این رزمایش نکرده اند. اما برخی کارشناسان نظامی و امنیتی، این اقدام روسیه را بی ارتباط با مواضع اخیر این کشور در حمایت از سوریه نمی دانند.

منابع غربی و برخی از منابع امنیتی اعلام کردند که روسیه تجهیزاتی همچون جنگنده و هواپیمای شناسایی در اختیار سوریه قرار داده است.

این منبع با اعلام این خبر افزود: ارتش سوریه طی روزهای گذشته مقادیری تجهیزات نظامی از جمله پنج فروند جنگنده و هواپیمای شناسایی را از روسیه تحویل گرفته است.

هدف از ارسال این تجهیزات که از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند مقابله با گروه تروریستی داعش است.

مقامات آمریکایی پیش از این مدعی شده بودند که روسیه ۲۸ فروند جنگنده در سوریه مستقر کرده است و این جنگنده ها ماموریت خود را به عنوان نظارت و شناسایی به عنوان نخستین عملیات نظامی مستقیم روسیه در سوریه آغاز کرده اند.

به گفته آن ها نشانه هایی وجود دارد که روسیه به تقویت حضور و ایجاد پایگاه در شرق سوریه و به طور مشخص در استان «لاذقیه» و بندر «طرطوس» ادامه می دهد.

کد N967004

وبگردی