آفتاب
تنها یک روز پیش از سفر اردوغان به مسکو:

داود اوغلو: کمک های مسکو به دمشق بسیار خطرناک است

داود اوغلو: کمک های مسکو به دمشق بسیار خطرناک است

نخست وزیر دولت موقت ترکیه در ادامه اظهارات مداخله جویانه کشورش در امور داخلی سوریه، کمک های مسکو به دمشق را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «داود اوغلو» نخست وزیر دولت موقت ترکیه با اشاره به کمک های روسیه به دولت سوریه، مدعی شد که حمایت های نظامی مسکو از دمشق تلاش ها برای دست یابی به صلح را تضعیف خواهد نمود.

اوغلو در سخنان امروز خود کمک های نظامی فزاینده روسیه به سوریه را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و در ادامه گفت که این موضوع در سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به حمایت های مسکو از دمشق گفت: این حمایت ها در حال حاضر آشکارتر نیز شده است. آن ها کمک های خود را به میدان نبرد برده اند؛ این امری خطرناک محسوب می شود. لذا ما با نگرانی نظاره گر شرایط موجود هستیم. 

نخست وزیر ترکیه در ادامه به سفر فردای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به روسیه و دیدار و گفتگو با «ولادیمیر پوتین» اشاره کرد و با تکرار اظهارات مداخله جویانه پیشین ترکیه در امور داخلی سوریه افزود: مسائل مربوط به بحران سوریه در این دیدار مورد تبادل نظر قرار می گیرد. انشاءالله که روسیه در زمینه راه ها و روش های افزایش تنش ها در سوریه پافشاری نکند.

این مقام ترکیه بدون اشاره به نتایج حمایت های کشورش از گروه تروریستی-تکفیری داعش که به آواره شدن میلیون ها شهروند سوری منجر شد، سخنان خصمانه خود علیه دولت قانونی سوریه را اینگونه ادامه داد: جامعه جهانی به همراه اعضاء دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد باید گردهم آمده و برای دست یابی به یک راه حل سیاسی در سوریه گام های مؤثری بردارند.

نخست وزیر دولت موقت ترکیه تأکید کرد که فهوای سخنان اردوغان در مجمع عمومی ساز مان ملل متحد، موضوع سوریه است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است.

کد N966997

وبگردی