آفتاب

گاتیلوف: روسیه خواهان آغاز مذاکرات سیاسی فوری در مورد سوریه است

گاتیلوف: روسیه خواهان آغاز مذاکرات سیاسی فوری در مورد سوریه است

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو خواهان آغاز مذاکرات سیاسی فوری میان طرف‌های درگیر در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گینادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) عنوان داشت: ما از حل و فصل سیاسی این بحران خونین حمایت می‌کنیم. مساله اصلی دست‌یابی در سریع‌ترین زمان ممکن به توافقی برای آغاز مذاکرات سیاسی میان طرف‌های درگیر است.

وی با اشاره به طرح استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای آغاز مذاکرات سوری – سوری که شامل تشکیل چهار کار گروه در بخش‌های مختلف می‌شود، عنوان داشت: ما پیشنهاد دی میستورا را تایید و با او همکاری می‌کنیم.

این دیپلمات روسی با تاکید بر این که جامعه بین الملل باید با هماهنگی با دمشق علیه گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه دست به اقدام بزند، گفت: ائتلاف تحت امر آمریکا عملیات خود در عراق را با هماهنگی با مسئولان عراقی انجام داد، اما متاسفانه چنین همکاری در سوریه وجود ندارد.

گاتیلوف خاطرنشان کرد: این مساله بسیار تاسف بار است، اگر چنین همکاری رخ می‌داد، یقینا جنگ علیه تروریسم کارآمدتر می‌بود.

وی توافق ژنو را پایگاه اصلی برای چنین سازش سیاسی توصیف کرد و گفت که این توافق دربردارنده تمامی تدابیر و گام‌های لازم است و بر لزوم آغاز مذاکرات میان طرف‌های سوری تاکید دارد.

این مقام روسی در خصوص سرازیر شدن آوارگان سوری به کشورهای اروپایی نیز گفت: تلاش‌های غرب برای آن که بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه را مسئول این امر بنامد، شکست خورده است.

انتهای پیام

کد N966977

وبگردی