آفتاب

۵ مظنون به ارتکاب عملیات تروریستی در آذربایجان دستگیر شدند

۵ مظنون به ارتکاب عملیات تروریستی در آذربایجان دستگیر شدند

وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان امروز از کشف یک باند تروریستی وابسته به گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آز، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که در جریان یک رشته عملیات، ۵ نفر که با تشکیل یک گروه به تلاش برای تأمین سلاح و مهمات به صورت غیر قانونی مشغول بودند را دستگیر کرده است.

وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این ۵ نفر سرگرم تهیه سلاح و مهمات از قبیل مواد منفجره، بمب های دست ساز و ادوات نظامی بودند و قصد داشتند تا علاوه بر تبلیغ تفکرات افراطی گروه تروریستی داعش در داخل این کشور، به آموزش های نظامی برای شرکت در درگیری ها در کشور سوریه و عراق مبادرت ورزند.

اداره تحقیقات وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان در این خصوص اعلام کرد که تحقیقات گسترده ای را پیرامون این افراد آغاز کرده است.

بنا به اعلام وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان، تحقیقات اولیه نشان داده است که این گروه با تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در سوریه و عراق ارتباط داشته و برای آن ها به تبلیغ و جمع آوری نیرو نیز می پرداختند.

گفتنی است، سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است.

کد N966882

وبگردی