آفتاب

چه اتفاقی برای پسر حاکم دوبی افتاد؟

چه اتفاقی برای پسر حاکم دوبی افتاد؟

مرگ پسر حاکم دوبی در سن 33 سالگی به ظن حمله قلبی باعث مطرح شدن یکسری شک و شبهه‌ها شده که از همه مهمتر می‌توان به اعتیاد وی به مواد مخدر اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، شیخ راشد،‌ بزرگترین پسر شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، حاکم دوبی در سن 33 سالگی و ظاهرا به دلیل حمله قلبی در منزلش روز جمعه درگذشت و جسد وی روز شنبه در قبرستان "ام حریر" در دوبی دفن شد.

حال با گذشت سه روز از مرگ وی سوالاتی درباره چگونگی علت مرگ این جوان 33 ساله که از نظر جسمی سالم بود، مطرح شده است.

اگرچه علت رسمی مرگ شیخ راشد را حمله قلبی اعلام کرده‌اند،‌ اما شک و تردیدهایی درباره مصرف مواد مخدر و سوءمصرف مواد انرژی زا یا همان استروئیدی و همچنین بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد وجود دارد.

شیخ راشد که در پست‌ها و نقش‌های بسیاری در جامعه امارات حضور داشت، کاملا ساکت و آرام برای چندین سال از انظار عمومی کنار رفته بود.

وی که زاده نوامبر 1981 بود، حاصل ازدواج حاکم دوبی با شیخه هند بنت مکتوم بن جمعه آل‌مکتوم،‌ همسر اول حاکم دوبی محسوب می‌شد، حاکم دوبی دارای دو همسر و 24 فرزند است.

شیخ راشد آموزش اولیه خود را در مدرسه راشد برای پسران در "ند الشباب" در دوبی گذارند و برای ادامه تحصیلات به انگلیس رفت و در مدرسه نظامی سلطنتی "سندهرست" شرکت کرد و در 2002 فارغ التحصیل شد.

وی در بازگشت به دوبی در پستهای زیادی به خدمت گمارده شد و تجارتهای پر سودی را نیز به راه انداخت که از جمله آنها می‌توان به گشایش چندین کمپانی اشاره کرد.

شیخ راشد همچنین در ورزش‌های زیادی از جمله اسب سواری استعداد خود را نشان داد و در سال 2006 و با برنده شدن دو مدال طلا در بازی‌های آسیایی به قهرمان ملی بدل شد اما کمتر از یکسال بعد، از انظار عمومی فاصله گرفت و همین امر باعث شد تا عنوان شاهزاده را از دست بدهد. سومین برادر به نام شیخ مکتوم بن محمد آل مکتوم که 31 سال دارد،‌ در آن زمان عنوان معاون حاکم دوبی را دریافت کرد. علت انجام چنین کاری مشخص نشده است.

در همین حال، افشای اسناد محرمانه، شیخ راشد را به قتل یکی از دستیارانش در کاخ خود متهم کرده است؛ اسنادی که در ویکی لیکس منتشر شد. البته هویت این دستیار هرگز افشا نشد.

مفسران در آن زمان اعلام کردند که این اقدام به واسطه تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض مواد استروئیدی صورت گرفته است.

مساله دیگری که افشا شد، برگزاری جشن‌ها و سکس پارتی‌های شبانه و زیرزمینی و استفاده از مواد مخدر شامل کوکائین و حشیش است، اگرچه کاخ زعبیل در دوبی که محل اقامت شیخ راشد بود، هرگز به مصرف مواد توسط وی اشاره‌ای نکرد.

آقایی به نام "علی" که از نزدیک با خانواده آل مکتوم در ارتباط بود، اعلام کرد که شیخ راشد توسط خانواده اش در سال 2009 برای درمان و ترک اعتیاد در مراکز درمانی و بازپروری بستری شده بود.

مساله دیگری که به تازگی مطرح شده این است که کارمندانی که برای این خانواده کار می‌کردند، مدعی شدند که در جو و فضایی از ترس به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

یکی دیگر از این کارمندان براساس شواهدی که آقای "علی" گفت مدعی شد که روسایش به سوءاستفاده‌های نژادی علیه آنها دست زده و آنها را به صورت مکرر "برده‌های سیاه" می‌نامیدند.

وی حتی مدعی شد که مجبور شده تا از دین مسیحیت روی برگرداند و به دین اسلام گرایش یابد.

انتهای پیام

کد N966836

وبگردی