آفتاب

نخست وزیر لیبی برای دومین بار ممنوع الخروج شد

نخست وزیر لیبی برای دومین بار ممنوع الخروج شد

شبه نظامیان لیبی برای دومین بار به عبدالله الثنی، نخست وزیر دولت انتقالی لیبی اجازه ندادند از فرودگاه ابرق در شرق لیبی به خارج از کشور سفر کند. این اتفاق برای دومین بار در یک هفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت 24 امارات، منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند، شبه نظامیان با دستور مستقیم صقر الجروشی، فرمانده نیروی هوایی این کشور اجازه ندادند الثنی و همراهانش در فرودگاه ابرق سوار هواپیما شوند.

طبق عکسی که یکی از فعالان این منطقه در اختیار سایت 24 قرار داده نیروهای مسلح در باند فرودگاه دور هواپیمای الثنی حلقه زده و اجازه ندادند وی سوار هواپیما شود.

با اتهاماتی مبنی بر حمایت مالی کم دولت از ارتش میان الثنی و الجروشی رد و بدل شد، روابط دو طرف روبه وخامت رفت تا جایی که الثنی در نامه‌ای به صالح عقیله، رئیس پارلمان این کشور از وی خواست در مورد حکم ممنوعیت سفرش به خارج از کشور از الجروشی توضیح بخواهد.

این روابط به دلیل تحریم تسلیحاتی ارتش توسط دولت و عدم اختصاص بودجه به ارتش رو به افول رفت.

الثنی دومین نخست‌وزیری است که شبه نظامیان وی را از سفر به خارج از کشور منع می‌کنند. پیش از او علی زیدان، نخست وزیر قبلی نیز از سفر به خارج منع شد. زیدان پس از برکناری از سمتش و فرار به آلمان، چند ساعتی ربوده شد.

انتهای پیام

کد N966742

وبگردی