آفتاب

رئیس جمهور چین: برجام دستاوردی مهم برای جامعه بین‌الملل است

رئیس جمهور چین: برجام دستاوردی مهم برای جامعه بین‌الملل است

رئیس‌جمهور چین گفت که پکن و واشنگتن در حل مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه ای شامل برنامه هسته‌ای ایرانی همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در آستانه سفرش به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگوی مکتوب با روزنامه وال استریت ژورنال درباره روابط میان آمریکا و چین گفت : این دوکشور به عنوان اعضای دائم شورای امنیت مسئولیت مهمی درحفظ امنیت جهانی و منطقه ای دارند و منافع ما نیز در حوزه های مختلفی دارای اشتراک است.

رئیس جمهور چین ادامه داد: دو کشور در رسیدگی به مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه ای به علاوه چالش های جهانی از کره شمالی گرفته تا برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل به علاوه مسائل سراسری در جهان با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیکی داشته اند . هر چند دیدگاه و نقطه نظرات ما در برخی مسائل با یکدیگر متفاوت است.

وی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ماه ژوئیه در وین حاصل شد، گفت:‌ حل سیاسی مسأله هسته‌ای ایران یک دستاورد بزرگ برای جامعه بین‌الملل است و چین و آمریکا برای امکانپذیر کردن آن تلاش سختی کردند. این اتفاق نشان می‌دهد که رویکرد ما نتیجه خوبی داده است . از این پس نیز ، چین به همراه تمام طرف های این توافق برای تضمین اجرای کامل آن تلاش خواهد کرد.

شی جین پینگ همچنین به مسأله شبه جزیره کره اشاره کرد و گفت که پکن و واشنگتن برای بازگرداندن امنیت و آرامش به این منطقه با یکدیگر متحد باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

کد N966648

وبگردی