آفتاب

چین برای «اداره جهان» نیز نسخه پیچید

چین برای «اداره جهان» نیز نسخه پیچید

ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: 70 سال پس از تاسیس سازمان ملل متحد، ضرورت دارد تا نظم نوینی برای اداره جهان شکل گیرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود که به مناسبت هفتادمین سال تاسیس سازمان ملل متحد، منتشر کرد، نوشت: دنیا را نمی توان مانند گذشته اداره کرد. لازم است یک نظم و الگوی نوین بر مراودات و ارتباطات بین المللی حاکم شود.
وزارت امور خارجه چین نوشت: دنیا باید بر اساس الگوی جدیدی از روابط بین المللی که زمینه ساز همکاری های برد ـ برد باشد، اداره شود.
در این بیانیه آمده است: هر نظم نوینی که در این ارتباط شکل گیرد باید دو موضوع برد ـ برد و همکاری نزدیک را محور قلمداد کند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، در آینده باید دمکراسی و حاکمیت قانون در روابط بین المللی مشاهده شده و اثرگذار باشد و این دو موضوع عناصر واقعی این نوع روابط باشد.
بیانیه وزارت امور خارجه چین تصریح می کند که پس از 70 سال زمان آن رسیده است که همچنان با فاشیسم مقابله شده و همکاری، مراوده و مشارکت در روابط در دستور کار قرار گیرد.
وزارت امور خارجه چین در این بیانیه خواستار آن شده است که همه کشورها منشور سازمان ملل را بیش از گذشته مراعات کرده و به آن احترام بگذارند.
در این بیانیه آمده است: امنیت پایدار برای رسیدن به توسعه برای همه انسان های روی زمین مهم دانسته است.
«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین که امروز سفر خود به آمریکا را آغاز کرده، برای نخستین بار قرار است در نشست های جهانی سازمان ملل شرکت کند.

49310

کد N966630

وبگردی