آفتاب
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی:

آبادانی روستاها، بهترین سرمایه‌گذاری است

آبادانی روستاها، بهترین سرمایه‌گذاری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هزینه کردن برای آبادانی روستاها، بهترین سرمایه‌گذاری اقتصادی و اجتماعی برای رشد و توسعه همه جانبه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، قربان محمدی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باید همه دست به دست هم داده و در توسعه استان به‌ویژه روستاها و مناطق کم برخوردار بکوشند.

وی اجرای طرح‌های هادی و مقاوم سازی اماکن روستایی و اعطای سند مالکیت روستایی را موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ دانست و یادآورشد: این شرایط، زمینه توسعه بخش تولید و کاهش بیکاری و معضلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان را به دنبال داشته است.

وی در خصوص تهیه و اهمیت اجرای طرح هادی در روستاها، گفت: این طرح به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تأمین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستاها، ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی تهیه و اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور اعمال نظارت و کنترل در مناطق روستایی، صدور مجوز تأسیس فعالیت، واگذاری انشعاب با تسهیلات را با توجه به نظر سایر ادارات و شرکت ها و بازدید از محل ملک نسبت به صدور پروانه ساختمان های روستایی اقدام می‌کند که عمده اهداف مورد نظر این خدمات از جمله؛ جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی، افزایش کیفیت ساخت و سازها،هدایت توسعه کالبدی روستا، مسکن مقاوم در مقابل سوانح،‌ حفظ کاربری های اراضی در طرح هادی و هدایت و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه می توان برشمرد.

انتهای پیام

کد N966338

وبگردی