آفتاب

معاون مرکل کمک بیشتر به آوارگان در خاورمیانه را خواستار شد

معاون مرکل کمک بیشتر به آوارگان در خاورمیانه را خواستار شد

معاون صدراعظم آلمان پس از آنکه از جامعه بین‌الملل خواست تا کمک به آوارگان در اردن و دیگر کشورهای میزبان این منطقه را با هدف کاهش مهاجرت آن‌ها به اروپا افزایش دهد، سفر دو روزه خود به اردن را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "زیگمار گابریل" معاون صدر اعظم آلمان گفت: وضعیت آوارگان در کشورهای میزبان هم مرز با سوریه به شدت بد است و کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس و آمریکا و در میان دیگر کشورها می‌توانند کمک‌های بیشتری ارائه دهند.

سفر گابریل به اردن پیش از برگزاری دو نشست فوری قریب الوقوع اتحادیه اروپا حول محور چگونگی رسیدگی به سیل مهاجران و آوارگان صورت گرفت.

وی پیش از سفر به اردن گفت: این اولویتی برای ثبات وضعیت در اردوگاه‌های آوارگان در لبنان، اردن و ترکیه است. و وضعیت در اینجا بسیار بد است و ما به کمک نیاز داریم. اما ما تنها کشورهایی هستیم که کمک مالی می‌کنیم. کشورهای حوزه خلیج فارس پولی پرداخت نمی‌کنند. آمریکا نیز که مسئول این ناآرامی ها در خاورمیانه است باید کمک کند.

بیش از چهار میلیون سوری از سال 2011 میلادی که جنگ داخلی درکشورشان در گرفته، از سوریه فرار کرده و اکثر آنها در اردن، لبنان، ترکیه و عراق پناه گرفته‌اند. بسیار از این آوارگان این کشورها را نیز به مقصد اروپا ترک کرده‌ یا به خاطر کمبود غذا و کمک نقدی به سوریه بازگشته‌اند.

آژانس‌های امدادرسان خواستار 4 / 7 میلیارد دلار کمک برای بحران سوریه در سال 2015 میلادی شده‌اند اما تاکنون تنها 38 درصد این مبلغ را دریافت کرده‌اند. حدود 500 هزار آواره و مهاجر در سال جاری میلادی به اروپا آمده‌اند و آوارگان سوری بخش اعظم این افراد را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N966319

وبگردی