آفتاب
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

هر اقدام آمریکا در 15 سال اخیر شکست و ناامنی در پی داشته است

هر اقدام آمریکا در 15 سال اخیر شکست و ناامنی در پی داشته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها همچنان در موضع انفعال به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار علی فدوی در حاشیه رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی‌ها همچنان در موضع انفعال به سر می‌برند و مواظب‌ترین کشور عالم هستند برای آنکه یک وقت تیری در نرود چون اگر تیری در برود ضرر و زیان وحشتناکی برای آمریکایی‌ها حاصل می‌شود؛ آن هم در منطقه بسیار ویژه و راهبردی خلیج فارس که اصلی‌ترین و به نوعی در آینده بسیار نزدیک تنها منطقه تامین انرژی جهانی.

وی ادامه داد: از 15 سال گذشته تا به حال آمریکایی‌ها دست به هر اقدامی که زده‌اند دو نتیجه به دنبال داشته است. یکی شکست بوده چه در منطقه عراق و چه در افغانستان و سوریه و فلسطین و یمن. دومی هم به وجود آوردن ناامنی بوده که این ناامنی در بعضی از مواقع محدوده‌ جغرافیایی منطقه‌ای و در مواقع دیگر محدوده‌ جهانی را در بر گرفته است.

فدوی در ادامه بیان کرد:‌ این مساله مربوط به زمان‌های نزدیک نیست و در زمان‌های دور هم چنین بوده است. آمریکایی‌ها از سال 65 که مستقیما وارد جنگ علیه ما در خلیج فارس شدند بهانه‌شان که اعلام کردند، تامین انرژی در خلیج فارس بود اما من آماری می‌دهم که می‌توانید آن را با همه سایت‌های معتبر مقایسه کنید که در طول هشت سال دفاع مقدس 580 کشتی را مورد اصابت قرار دادند. حدود 50 درصد این کشتی‌ها در طول 6 و نیم سال مورد اصابت قرار گرفتند و 50 درصد بعدی در طی یک و نیم سالی که آمریکایی با بیش از 86 فروند ناو جنگی با همان ادعای تامین امنیت در خلیج فارس حاضر شده بودند.

وی افزود: با حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس 9 برابر ناامنی بیشتر شد و اگر آنها به صورت عملی وارد نمی‌شدند این ناامنی بیشتر نمی‌شد. بعد از 11 سپتامبر نیز آمریکایی‌ها به بهانه‌ مبارزه با تروریسم وارد منطقه شدند و آمار این قضیه هم تا قبل از آن از نظر ناامنی قابل مقایسه نیست. این ذات آمریکایی‌هاست که در هر موضوعی وارد می‌شوند نه تنها کمکی به آن موضوع نمی‌کنند بلکه باعث خرابی بیشتر می‌شوند. علت آن هم به دلیل اهداف آمریکایی‌هاست، چون اهدافشان جدای از آن چیزی است که اعلام می‌کنند.

فدوی در پایان گفت: آمریکایی‌ها دست به هر اقدامی که می‌زنند باعث بدبختی کشورهای آن منطقه و جهان و در نهایت باعث بدبختی ملت آمریکا خواهند شد. این به صورت مسلم ثابت شده است و از این به بعد هم اتفاقی غیراز این نخواهد افتاد.

انتهای پیام

کد N966302

وبگردی