آفتاب

عملیات موفق ارتش مصر علیه یک "کانون تروریستی" در جیزه

عملیات موفق ارتش مصر علیه یک "کانون تروریستی" در جیزه

در عملیات ارتش مصر علیه یک کانون تروریستی در غرب این کشور، 10 تکفیری کشته و مواد منفجره آنها کشف و مصادره شد. این شبه نظامیان قصد داشتند تاسیسات حیاتی و منافع خارجی را در طول عید قربان هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دقیق یک کانون تروریستی مسلح و فعالیت‌های آن در منطقه الواحات البحریه در استان جیزه واقع در غرب کشور شناسایی و عملیات نظامی ارتش در این منطقه آغاز شد.

در این بیانیه آمده است: ارتش در این عملیات با تروریست‌ها درگیر و مانع از اجرای نقشه‌شان برای نفوذ به منطقه و عملیات تروریستی در عید قربان شد.

در این عملیات 10 تن از تکفیری‌ها کشته و یکی از آنها زخمی و سپس بازداشت شد. همچنین سه خودروی شاسی بلند این شبه نظامیان نیز منهدم شد.

علاوه بر این یک انبار اسلحه و مهمات و نیز دو بشکه حاوی مواد منفجره کشف و منهدم شدند.

طبق بیانیه ارتش مصر، در این عملیات نیروی ضد شورش با حمایت نیروهای الصاعقه و نیروی هوایی این کشور با همکاری نیروهای متخصص مبارزه با تروریسم شرکت داشتند.

بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، سه تن از اعضای گروه تندوری انصار بیت المقدس وابسته به داعش در درگیری با ارتش مصر در اسیوط کشته شدند. همچنین دو تندروی دیگر در استان سینای شمالی نیز از پای درآمدند.

در این راستا دولت جدید مصر عصر دوشنبه از استراتژی جدید فراگیری برای تعامل با تروریسم در استان سینای شمالی خبر داد که در صدد اجرای آن در مناطق هم مرز و پرداخت غرامت به خسارت دیدگان است.

دولت به ریاست شریف اسماعیل اعلام کرد که طرح جدید مطابق با معیارهای حقوق بشر برای تضمین جان شهروندان و کاهش رنج آنهاست.

براساس این استراتژی، نیروهای دولتی به هیچ وجه به منبع تهدید تیراندازی نخواهند کرد مگر اینکه منبع نیروهای امنیتی را تهدید کند.

انتهای پیام

کد N966196

وبگردی