آفتاب

کناره‌گیری یکی دیگر از کاندیداهای جمهوری‌خواه از انتخابات آمریکا

کناره‌گیری یکی دیگر از کاندیداهای جمهوری‌خواه از انتخابات آمریکا

ایسنا نوشت: فرماندار ایالت ویسکانسین آمریکا از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید و از سایر جمهوری‌خواهان خواست تا به خاطر منافع حزب و در راستای تمرکز بر روی یک نامزد واحد کمپین‌های خود را تعلیق و از شرکت در انتخابات کنار بکشند.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، "اسکات واکر"، فرماندار جمهوری خواه ایالت ویسکانسین آمریکا در سخنان خود میزان جذابیت "دونالد ترامپ"، یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه برای را‌دهندگان را به عنوان دلیل ضرورت کنار کشیدن سایر کاندیداها و هموار کردن راه برای نامزدهای "محافظه‌کار مثبت" مطرح کرد.

واکر در این باره گفت: امروز معتقدم که از من خواسته شده با خالی کردن عرصه این رقابت به هموار شدن راه برای برافراشته شدن پیام یک محافظه کار مثبت کمک کنم.

وی در ادامه: من سایر نامزدهای ریاست جمهوری خواه را نیز تشویق می‌کنم تا دست به چنین اقدامی بزنند و اجازه دهند رای‌دهندگان بر تعداد محدودی از کاندیداها تمرکز کنند. چنین امری برای آینده حزب بسیار مهم است و مهم‌تر از آن برای آینده کشور.

اما اشاره‌های متمادی واکر به ترامپ در سخنرانی‌اش نشان می‌دهد که واکر برای پایان دادن به کاندیداتوری‌اش دلایل مهمتر دیگری هم از جمله کاهش محبوبیتش در آخرین نظرسنجی‌ها دارد.

واکر در حالی از این رقابت سیاسی کنار کشید که تنها دو ماه از آغاز فعالیت کمپین‌اش می‌گذشت. در این میان بسیاری معتقدند اظهار نظرات واکر درباره مهاجرت و اصلاحات قوانین آن علاوه بر کاهش محبوبیت وی به از دست دادن حامیان مالی او نیز منجر شده است؛ اقدامی که برای او جز کناره گیری راه دیگری نگذاشت.

49261

کد N966158

وبگردی