آفتاب

رحماندوست: وزیر کشور بدترین پاسخ را داد

رحماندوست: وزیر کشور بدترین پاسخ را داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از وزیر کشور در مورد عدم قاطع برخورد پلیس با تخلفات موتورسواران و سلب آرامش روانی و سلامتی مردم توسط آنان از دادستان کل کشور خواست به خاطر کم کاری نیروی انتظامی در قبال موتور‌سیکلت‌ سواران از این دستگاه شکایت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، مجتبی رحماندوست در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس پلیس راهور را مسئول انضباط خیابانها عنوان و خاطر نشان کرد: با این وجود ظاهرا پلیس توان کنترل موتورسیکلت‌سواران را ندارد پس وظیفه‌ی خود را در این رابطه فراموش کره است.

وی افزود: درصدی از موتورسواران متخلف به هیچ قانونی پایبند نیستند و بعضا به اندازه‌ی یک وانت بار یا به اندازه یک سواری مسافر می‌زنند. من در دولت سابق هم این موضوع را به وزیر کشور تذکر دادم اما تغییر عملی مشاهده نشده و عمر آن دولت هم قد نداد که سوال از وزیر در این رابطه مطرح شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری حقوق مردم از سوی مدعی العموم خاطر نشان کرد: از دادستان کل کشور می‌خواهیم که از نیروی انتظامی به خاطر کم‌کاری در قبال موتور سواران متخلف شکایت کند؛ متاسفانه 50 درصد تصادفات در شهرها با موتورسیکلت است و 30 تا 40 درصد تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به موتور سیکلت‌هاست. همچنین 5 هزار نفر در تصادف با موتور سیکلت جان خود را از دست می‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان این که مسئولین نیروی انتظامی و پلیس راهور از تاکتیک‌های ناکارآمد برای برخورد با تخلفات موتور سیکلت‌ها استفاده می‌کنند ادامه داد: پاسخ وزیر به سوال من به طور خلاصه این بود که بیشتر از این نمی‌شود با تخلفات موتور سواران برخورد کرد. این بدترین پاسخ است. در حال حاضر در کشورهای دنیا حتی در کشورهای عقب مانده وضعیت خیلی بهتر از کشور ماست.

رحماندوست با تاکید بر این که حقوق مردم قابل چشم پوشی نیست گفت: من از درصد کمی از متخلفین موتورسوار که نظم خیابان‌ها را به هم ریختند شاکی‌ام و معتقدم امرار معاش نیز توجیهی برای سلب آرامش مردم نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که پاسخ‌های شفاهی وزیر و گزارش‌های مکتوب وی را قانع کننده نمی‌داند گفت: پاسخ به این سوال زمانی قانع کننده است که اصلاح عملی وضعیت موتورسیکلت‌ها در خیابان را شاهد باشیم.

وی یاد آور شد: از آنجایی که در مجلس بسیاری از همکاران گلایه‌هایی از وزیر دارند مثل نمایندگان فارس که گلایه‌هایی راجع به عزل و نصب‌ها دارند فکر می‌کنم اگر سوال من از وزیر کشور به رای گذاشته شود رای نمایندگان پاسخ وزیر و من را منعکس نمی‌کند لذا علی رغم این که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم اما در شرایط فعلی می‌گویم قانع شدم.

در حین ارائه توضیحات رحماندوست درباره‌ی سوال خود تصاویری از تصادفات موتور سیکلت‌ها و تخلفات راکبین آنها در مانیتورهای مجلس به نمایش گذاشته می‌شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت نیز در پایان از وزیر کشور خواست در صورتی که خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.

بر این اساس و با توجه به اظهارات رحماندوست مبنی بر قانع کننده دانستن پاسخ‌های وزیر سوال وی از رحمانی فضلی به رای مجلس گذاشته نشد.

انتهای پیام

کد N966101

وبگردی