آفتاب

توضیحات وزیر کشور در مورد وضعیت موتورسیکلت‌ها در شهرهای بزرگ

توضیحات وزیر کشور در مورد وضعیت موتورسیکلت‌ها در شهرهای بزرگ

سوال نماینده تهران از وزیر کشور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس مطرح شد و پس از ارائه توضیحاتی از سوی نماینده سوال کننده و پاسخهای وزیر رحماندوست اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع شده است؛ لذا سوال به رای مجلس گذاشته نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا مجتبی رحماندوست نماینده تهران سوالی را از وزیر کشور درباره‌ی عدم برخورد قاطع پلیس با تخلفات موتورسواران و سلب آرامش روانی و سلامت مردم توسط آنان در سطح شهرهای کشور مطرح کرد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این سوال اظهار کرد: 260 نوع موتورسیکلت در ایران تولید می‌شود که 140 نوع آن مربوط به موتورسیکلت‌های ساخت چین است و با این حال آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات و آسیب‌هایی را در فضای اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند.

رحمانی فضلی با بیان این که از سال 90 تا 94 با 16 میلیون و 746 مورد موتور سیکلت و راکبین آنها برخورد شده اظهار کرد:‌ از این تعداد 8 میلیون موتورسیکلت متوقف و به پارکینگ منتقل شده در حال حاضر نیز 500 هزار موتور سیکلت در توقفگاه‌ها هست که برای تحویل آن نیامدند.

وی با اشاره به این که موتورسیکلت‌ها دو برابر استاندارد آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند گفت: برخورد با موتورسیکلت مثل خودرو نیست و ما 254 مورد درگیری راکبین با نیروی انتظامی را داشتیم. ظاهرا آسان‌ترین راه این است که فردا دستور بدهیم تمامی موتورسیکلت‌ها متوقف شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه 50 درصد راکبین موتورسیکلت‌ها از این وسیله برای امرار معاش استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از موتور در رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

وزیر کشور بر لزوم ارائه طرح جامعی برای ساماندهی موتورسواران تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تصویب چنین مصوبه‌ای وضعیت موتورسواران در شهرهای بزرگ کنترل شود.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین کاری که پلیس می‌تواند انجام دهد جریمه و توقیف موتور است که در این زمینه کارهای لازم انجام شده؛ اگرچه هنوز وضعیت رضایت بخش نیست.

انتهای پیام

کد N966062

وبگردی