آفتاب

هند به دنبال خرید پهپادهای مسلح از رژیم صهیونیستی

هند به دنبال خرید پهپادهای مسلح از رژیم صهیونیستی

هند به دنبال خرید پهپادهای مسلح از رژیم صهیونیستی بوده و اقداماتش را در این راستا افزایش داده است. این توانمندی به ارتش هند اجازه می‌دهد حملاتی را در خارج از مرزهایش بدون خطر برای نیروهایش انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر چند هفته پس از آن منتشر می‌شود که پاکستان به عنوان رقیب دیرینه هند، برای اولین بار از یک پهپاد بومی در حملات علیه شبه‌نظامیان در خاک خودش استفاده کرد و همین امر چشم‌انداز باز شدن جبهه‌ای جدید در بن‌بست این دو کشور مسلح به سلاح اتمی را بر سر کشمیر افزایش داد؛ کشمیری که دو بار شاهد جنگ خونین دو طرف بوده است.

طرح خرید پهپادهای "هرون" رژیم صهیونیستی اولین بار سه سال پیش مطرح شد اما ماه ژانویه ارتش هند در نامه‌ای به دولت خواستار تحویل سریع این پهپادها شد. در همین حال چین و پاکستان به شدت در حال توسعه پهپادهای جنگی خود هستند.

هند در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی را برای انجام عملیات شناسایی در امتداد مرز کشمیر و نیز مرز با چین مستقر کرده است. ماه سپتامبر دولت هند با درخواست نیروی هوایی برای خرید 10 پهپاد هرون از صنایع هوا و فضای اسرائیل موافقت کرد. یک منبع امنیتی ابراز امیدواری کرد که توافق خرید به زودی امضا شود. با این حال وزارت دفاع هند اظهارنظری در این رابطه نکرد.

خرید هرون‌های رژیم صهیونیستی در قراردادی به ارزش 400 میلیون دلار، می‌تواند گزینه حملات مخفیانه بین‌ مرزی را تقویت کند. هم‌اکنون ارتش‌های هند و پاکستان دراوج تنش‌ها در مرز کشمیر تبادل آتش دارند اما از خط کنترل هوایی یا زمینی عبور نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N966042

وبگردی