آفتاب
با تصویب نمایندگان؛

طرح اعطای تابعیت به فرزندان شهدای خارجی دوفوریت بررسی می‌شود

طرح اعطای تابعیت به فرزندان شهدای خارجی دوفوریت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای سلب فوریت از طرح دوفوریتی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر سلب فوریت از طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و فرزندان شهدای خارجی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

جعفر قادری نماینده شیراز در این موضوع گفت: این طرح دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است و باید ابعاد مختلف آن در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: ما کشور مهاجرپذیری هستیم و تصویب این طرح می‌تواند سیل مهاجران را وارد ایران کند و از نظر امنیت ملی برای کشور ما مشکل ایجاد کند.

وی افزود: این طرح باید در کمیسیون امنیت ملی، اجتماعی، برنامه و بودجه، شوراها و حقوقی و قضایی بررسی شود که اگر به صورت دوفوریتی باشد، قابلیت این بررسی وجود ندارد.

قادری همچنین از درخواست وزارت اطلاعات، شورای امنیت ملی، شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی برای بررسی یک‌فوریتی این طرح جهت ایجاد فرصت مناسب برای بررسی و اظهارنظر در خصوص طرح مذکور خبر داد.

در ادامه حسن کامران طراح این طرح، گفت: صد روز طرح مذکور با حضور وزرای خارجه، کشور، اطلاعات و مرکز پژوهش‌ها و حقوقدانان برجسته مورد بررسی قرار گرفته است و خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد.

در پایان نمایندگان با سلب فوریت از این طرح موافقت نکردند، زیرا معتقد بودند در صورت سلب فوریت، این طرح در مجلس به سرانجام نمی‌رسد، زیرا در روزهای پایانی مجلس نهم قرار داریم.

 

 

کد N966000

وبگردی