آفتاب

مراسم دعای عرفه در 1200 امامزاده کشور برگزار می‌شود

مراسم دعای عرفه در 1200 امامزاده کشور برگزار می‌شود

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در روز چهارشنبه اول مهرماه همزمان با روز نهم ذی‌الحجه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی اظهار کرد: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده، اما روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را امسال در بیش از 1200 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیأت امنای بقاع، خدام و مومنین برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه سرایی‌های مداحان به منظور پربارتر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تأکیداتی که پیرامون فضیلت حضور در صحرای عرفات و زیارت کربلا در روز عرفه وجود دارد، تصریح کرد: کسانی که توفیق حضور در این مکان‌ها برای انجام اعمال روز عرفه را ندارند، می‌توانند با حضور در آستان امامزادگان به عنوان ذریه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، از فضای معنویت و آرامش و این واسطه‌های فیض بهره‌مند شوند.

شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تأثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.

وی ادامه داد: مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

کد N965972

وبگردی