آفتاب

سه نماینده پارلمان فرانسه اواخر سپتامبر به سوریه می‌روند

سه نماینده پارلمان فرانسه اواخر سپتامبر به سوریه می‌روند

تنها چند ماه پس از سفر چهار تن از نمایندگان پارلمان فرانسه به سوریه، سه تن از نمایندگان سوسیالیست این کشور اعلام کردند، با وجود برخی ملاحظات رهبر فراکسیون خود در پارلمان قصد دارند اواخر ماه سپتامبر جاری "سفری ویژه" به این کشور داشته باشند. از سوی دیگر وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد پنجشنبه میزبان نشستی برای بررسی بحران سوریه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، برونو لورو، رهبر حزب سوسیالیست‌های فرانسه تاکید کرد: نمایندگان پارلمان در فعالیت‌های خود آزاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دولت سوریه اجازه داد از این سفر سوءاستفاده کند، گفت: من به شخصه نسبت به اینگونه سفرها ملاحظاتی دارم.

این سه نماینده حزب حاکم فرانسه شامل جرار بابت، رئیس گروه دوستی سوریه - فرانسه، کریستین اوتن و نیز جروم لامبر با اشاره به اینکه این سفر از 26 تا 30 سپتامبر جاری و در قالب سفری ویژه انجام خواهد شد، تاکید کردند که در این سفر از شهرهای دمشق، حمص و لاذقیه و نیز دیگر شهرها چون القریتین و معلولا دیدن خواهند کرد.

این نمایندگان فرانسوی اظهار داشتند که در این سفر حمایت نمایندگان پارلمان فرانسه را از اقلیت‌های شرق ابلاغ و وضعیت انسانی در این کشور را به صورت میدانی ارزیابی خواهند کرد.

اوتن در وبلاگ خود اعلام کرد: هدف از این سفر اعلام حمایت از حاکمیت سوریه، نهادهای دولتی آن، وحدت ملی و امنیت مرزهای این کشور است.

این سه نماینده فرانسه قصد دارند در سفر خود با نمایندگان پارلمان سوریه و نمایندگانی از مسئولان کلیساها و نیز مدیر آثار باستانی و موزه‌های سوریه دیدار کنند.

سفر چهار تن از نمایندگان پارلمان فرانسه از جمله جرار بابت در ماه مارس گذشته به ویژه پس از آنکه دولت فرانسه خشم خود را نسبت به دیدار سه تن از این گروه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ابراز کرد، باعث جنجال بزرگی شد.

در همین حال رومن نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: این کشور روز پنجشنبه میزبان نشستی درباره بحران سوریه با حضور وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان و نیز فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه و امنیت اتحادیه اروپا خواهد بود.

نادال افزود: شرکت کنندگان در این نشست اوضاع سوریه و تلاش‌های دیپلماتیکی که در راستای تشکیل دولت انتقالی انجام شده را بررسی و نیز تلاش می‌کنند راه‌حلی برای بحران پناهجویان سوری در خاورمیانه و اروپا بیابند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از پاسخ به سوال درباره احتمال همکاری فرانسه با روسیه در زمینه مقابله با تروریسم خودداری کرد و تنها گفت: راه حل بحران سوریه سیاسی است و فرانسه با شرکای خود به ویژه کشورهای عضو شورای امنیت همکاری می‌کند.

وی در ادامه مسکو را به داشتن نقشی فعال‌تر در ورود به مرحله انتقالی که با بیانیه ژنو یک منطبق باشد، دعوت کرد.

این در حالی است که اخیرا فرانسه بعد از آمریکا موضع نرمتری در قبال سوریه اتخاذ کرده و دیگر اصراری بر کنار رفتن از بشار اسد از قدرت ندارد.

انتهای پیام

کد N965960

وبگردی