آفتاب
انصاریان بیان کرد

وجود 5 هزار روایت بهداشتی در منابع شیعی

وجود 5 هزار روایت بهداشتی در منابع شیعی

یک استاد اخلاق گفت: اسلام به دنبال تجویز دارو نیست، بلکه به دنبال این است که کسی مریض نشود.

یک استاد اخلاق گفت: اسلام به دنبال تجویز دارو نیست، بلکه به دنبال این است که کسی مریض نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در دومین شب مراسم عزاداری امام محمدباقر(ع) در مسجد اعظم قم گفت: متاسفانه امروز مدرسه شیطانی و به دور از مکتب اهل بیت(ع) انسانیت را تهدید می‌کند.

وی افزود: آنها دنیا را باغ وحش کرده‌اند با این مدرسه‌هایشان درس توحش، نفاق، کبر و فساد، ذلت و خواری را در جهان ترویج می‌کنند، ولی قطعا اگر این دنیا نوری نیز دارد به برکت اهل بیت(ع) و پیروان این مکتب است.

این استاد حوزه بیان کرد: اهل بیت(ع) آبروی این دنیا هستند که از انسان‌ها، افرادی مومن، اهل خیر و با اصالت و با شرافت ساخته‌اند.

انصاریان گفت: ما نیز این کلمات تربیت کننده را از اهل بیت(ع) گرفته‌ایم، همه این کلمات نور است، این نور نیز کیفی است و قابل اندازه‌گیری کمّی نیست، مثل زیبایی که کیفیتی است که به تعریف در نمی‌آید.

این استاد اخلاق حوزه بیان کرد: امام محمد باقر(ع) به جابرجعفی، فرمودند که دانشی مانند دانش طب که ضامن سلامت بدن است نیست، این جمله در ظاهر ساده است، یعنی جامعه‌ای که سالم است به خوبی زندگی و از خود دفاع می‌کند و به خوبی همه امورات خود را مدیریت می‌کند و عبادی می‌شود.

وی گفت: امام(ع) در اینجا بیان می‌کند که در اول باید علم سالم ماندن را یاد بگیری زیرا اجتهاد و تحصیل علم و عبادت و عمل عبادی، از بدن سالم نشات می‌گیرد، اسلام به دنبال تجویز دارو نیست، بلکه به دنبال این است که کسی مریض نشود.

انصاریان خاطرنشان کرد: در 15 قرن قبل، پیامبر اکرم(ص) فرمودند از شانه و کلاه کسی استفاده نکنید و یا در آبی که طبع شما آن را بر نمی‌دارد شستشو نکنید و آلوده کردن آب را حرام کردند و این مساله بیانگر این است که اسلام تا چه اندازه به دور کردن مردم از عیوب و بیماری‌های جسمی و روحی اهمیت داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این استاد حوزه بیان کرد: جلد اول و دوم وسایل الشیعه، 5 هزار روایت بهداشتی را بیان می‌کند، دنیا باید ببیند که اسلام چه ذخایری برای زندگی بشر آورده است.

وی افزود: امام در ادامه این روایت بیان می‌کنند که درست است که علم سلامت بهترین علم است، ولی هیچ سلامتی در این عالم، همچون سلامت دل نیست، در این زمینه باید بیماری‌های دل را شناخت.

وی گفت: اگر در قلب انسان حسد، نفاق، کبر، بخل و عشق‌های باطل و...باشد تمام اعضا و جوارح ما اقتدا کننده به شیطان خواهد شد، اگر قلب انسان مریض شود همه وجود انسان بیمار خواهد شد.

انصاریان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص)، فرمودند که خداوند در کره زمین ظرف‌هایی دارد که مالک آنها خود خداست، این ظرف‌ها، دل‌های انسان‌هاست و محبوب‌ترین این دل‌ها نزد خدا، سخت‌ترین، نازک و رقیق‌ترین و آیینه وارترین آنها است، یعنی دلی که ایمانش به قدری سخت باشد که نلرزد.

این استاد حوزه بیان کرد: روایت داریم که خداوند به ظاهر و ثروت انسان نمی‌نگرد، بلکه نگاه خداوند به دل انسان‌هاست، یعنی اگر دلی را جای خود و جای ایمان و محبت خود و انبیا و ائمه(ع) ببیند، همه کاری برای این دل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N965848

وبگردی