آفتاب

ضرب‌الاجل سازمان ملل به لیبیایی‌ها برای امضای توافق نهایی صلح

ضرب‌الاجل سازمان ملل به لیبیایی‌ها برای امضای توافق نهایی صلح

فرستاده سازمان ملل به لیبی ضمن اعلام توافق سیاسی نهایی میان طرف‌های لیبیایی اعلام کرد که این سازمان به طرف‌های درگیر تا 20 اکتبر آینده مهلت داده که این توافقنامه را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، برنادینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی در پایان دور جدید مذاکرات طرف‌های درگیر لیبیایی در شهر "الصخیرات" مراکش گفت: ما متن نهایی توافق فراگیر میان طرف‌های لیبیایی را تهیه کردیم و هیچ جایگزینی برای حل بحران لیبی جز توافق میان طرف‌های سیاسی این کشور وجود ندارد.

لیون از لیبیایی‌ها خواست تا این لحظه سرنوشت‌ساز را درک کرده و به مسئولیت خود عمل کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه همبستگی جهانی تنها سلاح برای تحقق امنیت و شکست‌ تروریست است ابراز امیدواری کرد که طرف‌های لیبیایی پس از عید قربان به شهر الصخیرات برگشته و متن نهایی توافق را بپذیرند.

وی تاکید کرد: امضای توافق صلح نهایی باید تا 20 اکتبر آینده انجام شود. در حال حاضر با اسامی پنج شخصیت برای برعهده گرفتن پست‌های عالی در دولت جدید توافق شده است. روند مذاکرات به پایان رسیده اما طرف‌های لیبیایی بعد از عید قربان در خصوص نخست وزیر جدید و کابینه وی به گفت‌وگو می‌پردازند.

دور جدید مذاکرات طرف‌های لیبیایی دهم ماه جاری میلادی در شهر الصخیرات آغاز شد.

طرف‌های لیبیایی در چند دور مذاکرات قبل به توافق رسیده بودند و تنها کنگره منحل شده لیبی(دولت طرابلس) خواهان اصلاحاتی در توافق‌نامه صلح بود.

انتهای پیام

کد N965844

وبگردی