آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس :

اتحاد بین مردم تلاش افراطیون را خنثی می‌کند

اتحاد بین مردم تلاش افراطیون را خنثی می‌کند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتحاد و وحدت بین آحاد مردم اگر تحقق پیدا کند تلاش افراطیون را خنثی خواهد کرد.

محمد کرمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راه کنترل رفتارهای افراطی اظهار کرد: اصلی‌ترین راه برای مقابله با افراط، توجه به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. وقتی ایشان امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند بی شک بدون حکمت نیست و در این سال که با توافق هسته‌ای آغاز شد و با انتخابات پایان می‌یابد بهترین راه برای مقابله با افراطی‌گری اتحاد و وحدت بین آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه مقابله با افراطی‌گری ریشه در مباحث دینی دارد افزود: قرآن اعتدال را در مقابل تندروی قرار می‌دهد؛ چرا که میانه‌روی بهترین روش در مقابل افراط و تفریط است. آن‌ها که دچار افراطی‌گری می‌شوند در عمل رویکردهای متفاوتی پیدا می‌کنند. نمونه بارز افراطی گری دینی داعش و جریان تکفیری است که کارهای مذمت شده در دین را به نام دین انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی اصول گرا همچنین بیان کرد:‌ گاهی برخی از منتقدین از جاده انصاف خارج می‌شوند و انتقادهایشان رنگ تندروی به خود می‌گیرد. گاهی منتقدین غلو می‌کنند، دروغ می‌گویند و برای آن‌که مطلب‌شان را به کرسی بنشانند شانتاژ می‌کنند که این کارها پسندیده نیست بلکه منتقدین باید انصاف را ملاک قرار دهند و جنبه‌ای از عدالت و حق را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد:‌ گاهی منتقدین لباس حق می‌پوشند و طوری وانمود می‌کنند که دیگران فکر می‌کنند بر حق هستند در حالی که این‌گونه نیست. اگر انتقاد همان‌طور که امام (ره) و رهبری مطرح کرده‌اند سازنده و مشفقانه باشد باعث سازندگی و پویایی می‌شود اما اگر مخرب و به دور از انصاف و عدل باشد چالش ایجاد می‌کند.

کرمی راد با اشاره به وجود افراطیون در همه گروه‌ها یادآور شد: متاسفانه در هر مقطعی هر گروهی که حاکم شده عده‌ای موافق یا مخالف وجود داشته‌اند که افراطی‌گری را دنبال کرده‌اند. افراطی‌گری مختص گروه‌ و جناح خاصی نیست و گاهی سیاست‌ها باعث شده که بعضی‌ها راه افراط را در پیش گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: بزرگان، روسای قوا، مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و مراجع باید مراقبت کنند و با روشنگری و حساسیت اجازه ندهند که زیردستان مشکلاتی را برای نظام و جامعه ایجاد کنند. اگر از ابتدا با افراطیون قاطعانه برخورد شود دیگر به خود اجازه نخواهند داد رفتارهایشان را تکرار کنند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری عده‌ای به دنبال نفوذ در نظام هستند و ما نباید با برخی رفتارها این اجازه را به دشمن بدهیم بلکه باید در جهت رشد و تعالی نظام قدم برداریم. مثلا درخشش ما در مذاکرات یک مساله فراجناحی است و ما باید با اهم و فی الاهم کردن موضوعات و درنظر گرفتن اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است به گونه‌ای عمل کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

انتهای پیام

کد N965817

وبگردی