آفتاب
نماینده اهواز با مهر مطرح کرد؛

لزوم پیگیری حقوقی حادثه مکه در مجامع جهانی/ابهامات سقوط جرثقیل

لزوم پیگیری حقوقی حادثه مکه در مجامع جهانی/ابهامات سقوط جرثقیل

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که در حادثه مکه قربانی داده اند باید این مسئله را از مجامع بین المللی و حقوقی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که در حادثه مسجد الحرام قربانی داده اند این حق را دارند که در مجامع بین المللی و حقوقی از چند جهت موضوع پیش آمده را پیگیری کنند گفت: عدم کفایت آل سعود در پاسداری از حرمین شریفین و ایجاد امنیت کافی برای حجاج و زوار مسئله ای است که باید پیگیری شود؛ به واسطه حوادث متعدد روشن است که آل سعود شایستگی مدیریت مناسک حج را ندارد.

سودانی با اشاره به مشکوک بودن حادثه رخ داده در مکه ادامه داد: همزمانی این حادثه با ۱۱ سپتامبر و نیز عهده دار بودن این بالابر توسط شرکت بن لادن و از طرف دیگر قدرت طوفان که توان ایجاد چنین حادثه ای را نداشته است از جمله مواردی است که باید در مجامع بین المللی و حقوقی مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت:  اگر قرار بود در اثر طوفان بالابری سقوط کند چرا بالابر بیرون از مسجد الحرام سقوط نکرد و تنها بالابری که در شلوغ ترین ناحیه از بیت الله الحرام بود واژگون شد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برخی از این رفتارها در جهت قداست زدایی از حرم امن الهی و ناامن جلوه کردن آن است، این حوادث چندان عادی نیست.

سودانی ادامه داد: بر فرض اینکه این اتفاق به طور کاملا طبیعی رخ داده باشد متوقف کردن ساخت و ساز در شرایطی که اوج جمعیت در مسجد الحرام بوده است امری طبیعی بود که باید آل سعود آن را در دستور کار خود قرار می داد.

کد N965794

وبگردی